30 Kasım 2015 Pazartesi

MERCİMEK KÖFTESİ





Merhabalar,

Annemin yaptığı mercimek köftesi çok meşhurdur bizim ailede, hatta tüm tanıdıklarımız içinde annemin mercimek köftesine bayılmayan ve anneminkinin farklı olduğunu söylemeyen yoktur. Ben de annemden öğrendiğim “Mercimek Köftesi” tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum… Genelde yapılan mercimek köftelerinde ağırlıklı olarak mercimek tadı alınır ve pek bir lezzet bulamazsınız… 

İşte buradaki sır, tarifte mercimeğe eşlik eden diğer malzemelerin kullanımı ve bunların miktarlarıdır.

Not: Bu tarifte mercimek bulgur oranı çok önemli; 1’e 1,5 oranını tutturmanız gerekir:

Malzemeler:
1 su bardağı mercimek
1,5 su bardağı ince bulgur

Mercimeği suya koyun ve haşlamaya bırakın. Haşlanınca buna ince bulguru da  ilave edin. Onun sıcaklığı ile bulgur da su alacak, yumuşayacak ve şişecektir.

Yağda soğan ve salçayı kavurun. Haşlanmış malzeme ile bu sosu karıştırın. Bunu tencerede ılımaya bırakın ve siz iç malzemesi yani salatalık kısmını hazırlamaya başlayın.


İsteğe göre iç salatalık malzemeleri kullanabilirsiniz, kısır misali…
·         İnce ince doğranmış marul ve bol taze soğan (mercimek köftesinin canıdır taze soğan, olmazsa olmaz:))



·         İnce ince doğranmış maydanoz
·         İnce ince doğranmış az miktarda fesleğen olabilir
·         Limon suyu
·         Tuz
·         Pul biber
·         Karabiber
·         Diğer baharatlardan isteğe göre…

Bu salata kısmını hazırlayınca, ılıyan köftelik harcın içerisine ekleyin ve güzelce karıştırın.



 Mercimek köftelerinizi oval oval köfte şekilleri verin. 


Bol kıvırcık salata, limon, turşu ve acı tatlı çeşitli soslarla birlikte servis edebilirsiniz. Mesela, ben ev yapımı soslarımızla tüketmeyi tercih ederim...



   


Afiyet Olsun... 




 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.





Portakal Soslu Kek






Siz de, yoğun portakal ya da limon sevenlerdenseniz ve kabuğunu ayrı suyunu ayrı değerlendirip kullanarak tarifler hazırlamak isterseniz, bu şahane soslu kek tam da size göre.

Portakalın hem suyunu hem de kabuğunu kullanarak, enfes yoğun bir aroma ve lezzet elde edeceğimiz bir tarif...

Kek Harcı için:
5 yumurta
5 fincan şeker
5 fincan un
1 portakal kabuğu rendesi
1 bardak portakal suyu
Yarım paket margarin/tereyağ
1 paket kabartma tozu

Sosu için:
1 bardak portakal suyu
Yarım bardak şeker
1 yemek kaşığı un
1 portakal kabuğu rendesi



Yapılışı:
Kek harcını hazırlayıp pişirin, soğumaya bırakın dinlensin.
Sosunu da tavada pişirerek hazırlayın.
Kek soğuyunca sosunu üzerine güzelce eşit olarak gezdirin.














Afiyet Olsun…


 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.

TEŞEKKÜRLER.

Yoğurtlu Makarna








Bir yemek, bu kadar kısa sürede hazırlanabilir ve bu kadar da lezzeti dorukta olabilir mi?

"Şipşak Yoğurtlu Makarna"




Bir çok pratik yemek tarifi vardır, ama yoğurtlu makarna benim çocukluğumdan beri tanıdığım ve bana heyecan veren bir yemektir. Hatta parti tadında bir güne layıktır nedense benim gözümde, aynen pizza partisi gibi...

Belki de hep, en sevdiklerimle birlikte oturup sohbet ederken karnımız acıktığında, kalkıp mutfakta birlikte şipşak hazırladığımız içindir.



Sadece bir paket makarnayı alıp suda haşlamanız yetiyor bu keyif için. Ne kadar zahmetsiz değil mi?Yoğurt sosunu isteğe bağlı olarak sarımsaklı ya da sarımsaksız olarak hazırlayabilirsiniz ama itiraf ediyorum ki sarımsaklı harika oluyor ve bizim tükettiğimiz çoğunlukla sarımsaklı olduğu için ayrıca espriler eşliğinde yediğimiz bir tattır bu...

Bi de, sosu için üzerine yakılan naneli ve pul biberli tereyağın kokusu yayılınca eve tamamdır... 


Farklı farklı makarna çeşitleriyle hazırlanabilir; burgu, kulak, fiyonk, kelebek, düdük, halka, teker, hatta çubuk bile... Ama her şeyin bir usulü vardır ya en çok yakışanı kullanmak gerekirse, benim tavsiyem fotoğrafta gördüğünüz gibi kelebek (ya da fiyonk) olanıdır.

Tabi ki bu tarifi hazırlama şeklinize göre makarna çeşidini seçebilirsiniz. Mesela, küçük küçük misket köftelerle birlikte hazırlamak isterseniz eğer, bu mini köftelerin makarnalarınızın içerisine girmesini de isterseniz, kulak (ya da salyangoz şekilli diyelim, deniz kabuğu gibi olan) makarna çeşidi harika olacaktır.

Sizin de Sohbetiniz Bol, Yemekleriniz Afiyet Olsun...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.




Kuru Fasulye





Selamlar,

Bugün sizlerle, annemin nefis "Kuru Fasulye" tarifini paylaşacağım. Annemin mutfakta harika olduğunu tekrar tekrar söylememe gerek yok artık diye düşünüyorum.
Bu yemeğin, en başından tüm ayrıntılarıyla birlikte sonuna kadar, tüm aşamalarını sizinle paylaşıyorum, buradan zaten birçok ipucu almanız söz konusu...

Yapılışı:
Akşamdan ıslatmış olduğunuz fasulyeyi sabah süzün ve üstü basa suda haşlayın.
Üstü köpük köpük olup bir taşım kaynayana kadar haşlanması gerekir.
Sonra süzün, üzerinden soğuk su geçirebilirsiniz.
Tencerede, 1 yemek kaşığı tereyağ ve yarım çay bardağı kadar sıvı yağı eritin.
Yağ soğuk ya da sıcak olmasın, ılıkken yemeklik doğradığınız soğanları (1 büyük boy yeterli) ekleyip kavurun. Soğanları öldürün, yumuşayana kadar kavurun ve sararınca 1 yemek kaşığı salçayı da ilave edin (1 kaşık su eşliğinde) ve bunları 5-10 dk. kavurun.
Bu aşamada, süzdüğünüz fasulyeleri ilave edip, 1 tatlı kaşığı dolusu tuz ekleyin.
Bir tarafta kaynamış halde bulundurduğunuz sıcak suyu ilave edin (Üstünü 3 parmak kadar geçecek şekilde).
2 dk. içinde yemeğiniz kaynayınca en kısık derecede, sadece kaynamayı kesmeyin o kadar, tıkırdamaya bırakın, ağır ağır pişsin.



Not: Resimde de gördüğünüz gibi, yemeğinize kurutulmuş etli kırmızı biber ve kurutulmuş domates ilave edebilirsiniz, bence sonuç harikaydı...


Annemden öğrenerek defterime yazdığım ve uygulamada kullandığım bu tarifler gerçek yol göstericiler benim için...
Altın kurallarıyla birlikte paylaştığım bu tarifi birebir uygulamanız, sizin de harika bir iş çıkarmanıza yetecektir.

Ayrıca, ev yapımı sağlıklı ve şahane turşular ile bu lezzete hayır diyebilen olur mu?




Kolay Gelsin.


 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.





Aromalı Türk Kahvesi






Türk Kahvesi çok farklı bir keyiftir bana kalırsa, ayrıca hatırı da çoktur bilirsiniz:))

Daha önce duymuşsunuzdur mutlaka, türk kahvesinin farklı aromalı halleri meşhur şu son dönemlerde...
Bana sorarsanız, Sade Orjinal Türk Kahvesi her zaman 1 numara derim, fakat farklı tatları denemek de hoşuma gider her zaman. 
Ben de bir çok çeşit kahve denedim. Damla sakızlı, kavun aromalı, ..... "Damla sakızlı Türk Kahvesi" hiç de fena değildi, deneyebilirsiniz...

Fakat, şimdi size özellikle denemenizi tavsiye edebileceğim bir fikrim var;
"Muskatlı Türk Kahvesi"



Kahvenizi hazırlarken içerisine abartmadan biraz muskat rendesi ilave edin, farklı bir aroma kattığını göreceksiniz, denemesi sizden...

Afiyet Olsun... 

 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.

Fırında AŞ



Merhabalar,

Daha evvel krep mücver ve fırında mücver başlıklı sizlerle paylaştığım bir tariflerim vardı, bu da o aileden... her defa içindeki malzemeler değişebilir, zevke ve o güne göre farklı şekillerde hazırlanabilir bu tarif:))

Pratik bir fırın yemeği, "Fırında AŞ"... Temelde, kabak, havuç, patates, peynir, yumurta gibi o an aklınıza gelen ve evde bulunan malzemeyle kolayca hazırlayabileceğiniz, pizzayı andıran keyifli bir tat...
*Burada, kıvamını bulmak için, 1-2 kaşık kadar un kullanmanız yeterli olacaktır. 
*Bir de, tabi ki lezzeti için 1-2 kaşık kadar da zeytin yağı/sıvı yağ kullanmanızı öneririm, olmazsa olmaz bence...
*Kabartma tozu kullanmayı da unutmayın:))  
  


Tamamen sebze içerikli olduğundan biraz sıvı kıvamlı ve yumuşak görünümlü oluyor, bu sebeple pişip pişmediğini resimde de görüldüğü gibi, bizim yöntemimizle yapmanız mümkün...Kontrol için çatal ya da kaşık yardımıyla dibine kadar varacak şekilde bir oyuk açın, anlayacaksınız...ya da tadına bakın en kolayı:))) 




Bu tarif içerisinde kullanabileceğiniz bir çok seçenek var elbette;

  • peynir çeşitleri
  • yoğurt
  • baharatlar (kimyon çok yakışıyor)
  • mısır 
  • bezelye.........
  • galeta unu
  • mısır gevreklerinin tozu

Kolay Gelsin.

 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.





29 Kasım 2015 Pazar

Ceviz ve Toz Şekerli Sigara Böreği






Hepinize Merhabalar,

“Sadece üç malzemeyle bu kadar lezzetli bir börek olabilir mi?” dedirten bir tarif vereceğim sizlere. Gerçekten bu inanılmaz böreği hazırladığınız ve yediğiniz zaman abartmadığımı görecek ve bana fazlasıyla hak vereceksiniz eminim:))
Lezzeti tarif edilemez bu enfes böreği, deneyin ve görün derim ben…

Malzemeler:
1 adet yufka
Ceviz
Toz şeker

Kızartmak için:
Sıvı yağ
Üzeri için:
Pudra şekeri

Yapılışı:
Yufkayı tezgaha serin ve üçgen üçgen dilimleyin. Her bir üçgen payın içine ceviz ve toz şeker karışımından birer kaşık koyun ve aynen sigara böreği gibi sarın. Kızgın yağda börekleri kızartın ve servis tabağına alın. Resimler farklı şekillerde sunulmuş halleridir...


İsteğe göre; üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz, bu harika olacaktır.


Ayrıca bu enfes çıtır kızartma böreklerinizi damak tadınıza uygun olarak; tahin, çikolata, bal, pekmez eşliğinde servis edebilir ve bu şekilde tüketebilirsiniz.
Afiyet Olsun…





 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.

TEŞEKKÜRLER.





Unsuz ve Şekersiz Lorlu Kurabiye











Merhabalar,



Sizlere Lorlu kurabiyelerin farklı tarzlarından bahsetmiş ve tariflerini de paylaşmıştım daha evvel. Şimdi ise, son derece sıradışı olan diğer bir şekli ile sizlerleyim..."Unsuz ve Şekersiz Lorlu Kurabiye"
Malzemeler:
1 su bardağı iç fındık
8 adet iri kuru kayısı
200 gram lor peyniri
1 yumurta
½ paket kabartma tozu
Yapılışı:
Fırını önceden 175 derecede ısıtın.
Mutfak robotunda önce fındıkları un haline getirin, daha sonra kayısı kurularını ekleyip macun kıvamına gelinceye kadar karıştırmaya devam edin. Lor peyniri, yumurta ve kabartma tozunu da ekleyip, 10-15 saniye daha karıştırın.
Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye ceviz büyüklüğünde yuvarladığınız kurabiyeleri dizin.
Yaklaşık 15 dakika sonra, altları hafif pembeleşince, fırından alın.




Soğuduktan sonra servis edin.

Afiyet Olsun…



Not: Fındıkla birlikte ya da fındık yerine ceviz de kullanabilir ya da sizin damak tadınıza hangisi uyuyorsa o kuru yemişleri kullanabilirsiniz...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.



KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE






Selam,

Görüntüsüyle beni kendine çeken ve acayip neşelendiren bu sevimli kurabiyeleri sizinle de paylaşmak isterim... Tabi ki, tadı da aynen görüntüsü gibi...





Kahve Çekirdeği Kurabiyesi için Malzemeler:
1 adet yumurta
125 gr tereyağı (oda ısısında)
1 su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı nişasta
2 tepeleme tatlı kaşığı nescafe (1-2 yemek kaşığı sıcak suda eritin)
2 tepeleme tatlı kaşığı kakao
3-3,5 su bardağı un (yaklaşık)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya

 

Yapılışı:
Öncelikle yumurta, tereyağı, pudra şekeri, nişasta, kakao ve suda eritilmiş kahveyi katıp yoğurmaya başlayın. Ardından un, kabartma tozu ve vanilyayı katıp tekrar yoğurmaya devam edin.
Not: Unu yavaş yavaş yani azar azar ilave edin ki kurabiyeleriniz fazladan un yemesin, böylece lezzeti daha bol olacak emin olun. Bu hamur işlerinde, özellikle de kurabiye hazırlarken en önemli altın kuraldır…
Kıvama gelene kadar yoğurmaya devam edin. Kıvama gelince yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine hamurlara düzgün düzgün oval şekiller verip belli aralıklarla dizin.


Kurabiyelere çöp şiş, kürdan ya da bıçağın arka kısmını kullanarak derin çizikler yarıklar atın. Resimlerde gördüğünüz gibi yapabilirsiniz.


Hazırlaması da en az lezzeti ve görüntüsü kadar keyifli bir tarif…  
Önceden ısıtılmış 180 derecede fırında pişirin.

 











Afiyet Olsun… 

Not: Bu haliyle de harika olan bu kurabiyelerle ilgili uygulamak istediğim farklı fikirlerim var, bunları uygulamaya geçirdiğim zaman, sonucuyla birlikte sizlerle de paylaşmayı düşünüyorum…çok heyecanlıyım:)))



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER. 







TAHİNLİ CEVİZLİ LOR ÇÖREK (KURABİYE)








Daha evvel lor kurabiye yapmıştık, bunun ne kadar lezziz olduğunu biliyoruz, bu tarifte de klasik olanından farklı olarak tahin ve ceviz gibi bir süper ikili yer alıyor…



Malzemeler:

500 gr. tuzsuz lor

2 yumurta (akının biri üzeri için)

60 gr. tereyağ

Yarım çay bardağı sıvı yağ

4 yemek kaşığı tahin

1 su bardağı çekilmiş ceviz (yarısı üzeri için)

3-3,5 su bardağı un

1,5-2 su bardağı toz şeker 

1 paket kabartma tozu


Üzeri için:

1 yumurta akı

Ceviz


Yapılışı:

Tüm malzemeyle yumuşak kıvamda bir hamur hazırlayın. Hamurdan kopardığınız parçaları avucunuzda yuvarlayıp önce yumurta akına sonra cevize batırarak, yağlı fırın kağıdı serilmiş tepsiye aralıklı olarak sıralayın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşene kadar pişirin (20 dk. kadar). Soğuduktan sonra servis tabağına alıp, servis yapabilirsiniz. 







Afiyet Olsun…


 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.

28 Kasım 2015 Cumartesi

Türk Kahvesi ve...










Merhabalar,


Sizlerle daha evvel paylaştığım keyifli tariflerim vardı, özellikle son dönemde Leblebili tariflerim... (ve diğerleri tabi ki...)
İşte özellikle bu leblebili olan tariflere layıkıyla eşlik edebilecek harika içecekler var bence...

Sahlep, Boza, Türk Kahvesi...





Bol tarçınlı sıcacık Sahlep...




Tarçınlı ve leblebi, fındık eşliğinde Boza...



 

Bol köpüklü ve enfes kokusuyla Türk Kahvesi...



Keyifli İçecekler...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.






Kremalı Bisküviler








Merhabalar,

Sevdiklerinizle birlikte farklı lezzeteler denemek, özellikle de mutluluk kaynağımız olan tatlılar hazırlamak için her zaman çok uzun vakitlere ve bol malzemeye ihtiyacımız yoktur.

Kendimize keyifli dakikalar yaşatacak çok kolay, pratik ve bir o kadar da özel tarifler bulabiliriz bence...
İşte sizin için, buna dair fikirlerimden sadece bir örnek...



Daha evvel bir çok kez vermiş olduğum "Fulya'pım" sütlü krema/muhallebi tarifimi (farklı tariflerimde kullandığım ama genel tatlı tariflerinde kullanıma son derece uygun olan ev yapımı muhallebi/krema/puding tarifimi) hazırladığım bir gün kalan muhallebi ile yapılabilecek pratik bir alternatif tarif geliyor...

İki adet, yulaflı ya da kakaolu da olabilir tercih sizin, bisküvi arasına yaptığınız muhallebiden koyarak, bisküvilerle eşliğinde muhallebili tost hazırlayın:)) daha sonra yan taraflarını kaplamak üzere, bunları kakaoya bulayarak resimde gördüğünüz gibi servis edin.

Hatta bunların üzerine çikolata sosu da dökebilirsiniz.

Tabi ki bu şirin şeyleri hazırlamak için her zaman yaptığınız muhallebiden bir miktar kalmasını beklemek zorunda değilsiniz:))) yani özellikle sırf bu keyifli tarifi yapmak için de özel olarak kremalar/pudingler hazırlayabilir ve evinizde kendi kremalı bisküvilerinizi hazırlayabilirsiniz.

Afiyet Olsun...




 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.


Fırında Erişte










Merhaba,

Makarnalar, erişteler, pizzalar,... sofralarımızın vazgeçilmezlerindendir şüphesiz.

Değişiklik yapmak isteriz kimi zaman ve bunun için de fırında, çeşitli soslarla birlikte hazırlarız makarnalarımızı.
Fırında pişen pizzalarımızı ise bazen tavada kolay ve farklı bir yolla pişiririz.
İşte bu resimde gördüğünüz de bizim geleneksel ve yöresel sayılan ev yapımı eriştemizin fırında kaşarlı ve soslu bir şekilde hazırlanmış haliyle ve sempatik kalıplarda sunumudur...






Güzel Fikirleriniz Olsun...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.

27 Kasım 2015 Cuma

Tarçınlı ve Şekerli Kalıp Kurabiye







Bu kurabiye, aslında un kurabiyesi tarifinin ufak dokunuşlarla değiştirilmiş halidir. Bir o kadar da farklı ve lezzizdir. 

"Şekilli Un Kurabiyesi" de diyebiliriz bu açıdan...

Malzemeler:
3 yemek kaşığı toz şeker
3 su bardağı un (tavsiyem yarım su bardağını nişasta olarak kullanın)
1 yumurta akı
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket margarin (tavsiyem yarı yarıya tereyağ kullanın)
Ceviz, fındık, badem tozları (isteğe göre; bunlardan biri, ikisi ya da hepsinin karışımı olarak kullanabilirsiniz)
1 vanilya (isteğe göre)

Üzeri için:
Pudra şekeri
Tarçın

Yapılışı:
Yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlayın.
Not: Unu azar azar ekleyin ve yukarıda belirttiğim gibi (tarifin özünde yoktu ama) yarım bardak kadar unun yerine nişasta kullandım ben, çok daha farklı ve lezzetli oldu.
Ceviz, badem, fındık tozu da aynen tarifin özünde yok ama ben eklenmiş halini denediğim için size kesinlikle tavsiye ediyorum. Elinizde hangisi varsa ya da damağınıza hangisi uygunsa mutlaka ekleyin derim, harika oluyor.
Hamurdan küçük toplar koparın, yuvarlayın, hafif açarak üzerine kalıp ile basın ve şekiller verin. 


Yağlanmış tepsiye dizdiğiniz kurabiyelerinizi 175-180 derece fırında üzeri sadece toz pembe olana kadar, yakmadan ve kızartmadan pişirin.



Fırından çıkardığınız kurabiyelerin üzerine sıcakken, hazırladığınız pudra şekeri ve tarçın karışımını eleyerek serpin.

Üzerine sadece pudra şekeri de serpilebilir, ama tarçın çok yakışıyor ve bence olmazsa olmaz:))


Ayrıca, kalıplarınız yoksa yuvarlaklar halinde de yapılabilir.




Afiyet Olsun…



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.

TEŞEKKÜRLER.




Çörek Otlu Mini Kurabiyeler






Genelde, kurabiye ya da börek, çöreklerimizi hazırlar ve üzerine çörek otu serperiz ya, işte şimdiki tarifimde çörek otunu da mini mini kurabiyelerimin içerisine kattım, üzerine değil:)))

Çok sevimli görünüyorlar...

Bakın bakalım siz de beğenecek misiniz?





Malzemeler:
1 paket margarin/tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurtanın (beyazı içine sarısı üzerine)
1 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı karbonat
3 yemek kaşığı çörek otu
1 yemek kaşığı toz şeker
1 silme tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Yapılışı:
Un hariç tüm malzemeyi bir kaba alıp karıştırın. İyice birbiriyle karışınca unu yavaş yavaş ilave edin ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın.
Yuvarlak şekiller ve ya istediğiniz gibi şekiller verip tepsiye dizin.
Üzerine yumurta sarısı sürün.
170 derecede, 15-20 dk. hafif kızarana kadar pişirin.

 

Not: Bu tarifte çeşitli baharatlar kullanabilirsiniz, mesela biraz pulbiber lezzetini artıracaktır. Ayrıca bir püf noktası da, bu tip tariflerde biraz mahlep kullanmanızı öneririm, kurabiyelerinize harika bir tat ve aroma kazandırmış olursunuz.

Afiyet olsun...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.