19 Kasım 2015 Perşembe

Acı Biberli Domates Sosu





Merhabalar,

Şimdi sizlerle yemek defterimden seçtiğim benim için çok değerli, sofranın olmazsa olmazı “ACI SOS” tarifini veriyorum.  

Annemin her yıl kışa hazırlık olarak yaptığı yüzlerce kavanoz turşu, acı/tatlı biber ve domates sosları, köz patlıcan ve kırmızı biber sosları, reçeller ve  marmelatlar arasından benim vazgeçilmezim ACI SOS’lar...

Öncelikle bu sosu hangi yemeklerle birlikte kullanabilirsiniz bundan bahsetmek istiyorum, çünkü inanılmaz derecede keyifli bir tat. Katıldığı her ortamı neşelendirerek yemeğe farklı bir boyut kazandırdığına inanıyorum ben.
  • ·         Kısır Üstü süslemesinde çok başarılı bir tercih
  • ·         Patates salatasına eşlik edebilir
  • ·         Pilav ve makarnaların yanında kullanılabilir
  • ·         Kahvaltıda ekmek üstü (ben gibi acı bağımlısı iseniz gözünüzden yaş da gelse yersiniz…)
  • ·         Galetalar için bandırmalık sos olarak
  • ·         Cips sosu niyetine
  • ·         Ve tabi ki, siz nasıl isterseniz öyle kullanabilirsiniz, zevkinize kalmış…
Acı Biberli Domates Sosu için Malzemeler:
Miktarlar, tamamen sizin yapacağınız kavanoz sayısına bağlı olarak değişecektir.
Domates
Acı biber
Nane
Maydanoz
Fesleğen
Sirke
Tuz
Şeker
Sarımsak



Acı Biberli Domates Sosunun Yapılışı:
Domatesleri iyice yıkayın robottan geçirin.
Beyaz suyu çıksın diye süzün.
Süzülmüş ve beyaz suyu çıkarılmış olan domateslere;
Sirke, sarımsak, tuz, şeker, doğranmış maydanoz, nane, fesleğen ilave edin.
Küçük acı biberlerden (acı ayarını kendinize uygun olacak şeklide düşünerek) doğrayın.


Tamamını güzel bir karıştırıp, kavanozlara sos karışımını doldurun, sıkı sıkı kapatın ki hava almasın…

   




 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.

TEŞEKKÜRLER.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder