10 Kasım 2015 Salı

Anlık Sıradışı Tatlar





Biraz da sıradışı tariflere ne dersiniz…

Benim en fazla zevk aldığım anlardan biri de, mutfağa girip o an aklıma gelenleri karıştırarak oluşturduğum, kolay kolay herkesin yemeğe cesaret edemeyeceği ilginç ve sıradışı atıştırmalık karışımları denemek.
  
Birkaç örnek vereyim ben, en çok birbirine yakıştırdığınız ya da uygun gördüğünüz tatları bir arada buluşturmak size kalmış.

İhtiyacınız olan tek şey yoğurt ve evde bulunan, kullanmayı sevdiğiniz baharatlar...


*Yoğurt (1 kase)
*Zerdeçal (çok az miktarda, aroma için)
*Nane (isteğe bağlı miktarda)
*Limon suyu
(ben çeyrek limonun suyunu kullanıyorum)
*Yoğurt (1 kase)
*Zencefil (çok az miktarda, aroma için)
*Tarçın (isteğe bağlı miktarda)
*Limon suyu
(ben çeyrek limonun suyunu kullanıyorum)
Bazen çay kaşığında bal ilavesi de yapılabilir
*Yoğurt (1 kase)
*Karabiber (isteğe bağlı miktarda)
*Pul piber (isteğe bağlı miktarda)
*Nane (isteğe bağlı miktarda)
*Limon suyu (ben çeyrek limonun suyunu  kullanıyorum)
*Sirke (isteğe bağlı miktarda, ben 1 kaşık koyuyorum)
*Yoğurt (1 kase)
*Tarçın
(isteğe bağlı miktarda, ben bol seviyorum)
*Limon suyu
(ben çeyrek limonun suyunu kullanıyorum)
Bazen çay kaşığında bal ilavesi de yapılabilir



Kızarmış ekmek, etimek, galetelerle, (hatta ben bisküvilerle bile tüketiyorum:))) çok yakıştığını düşünüyorum. 
Acı, tatlı, ekşi bu tarifi her kıvamda kendi zevkinize göre hazırlayabilir ve bahsettiğim gibi atıştırmalıklarınızın sosu olarak kullanabilirsiniz. Ayrıca çok sağlıklı olduğunu söyleyebilirim ki, malzemelere bakıldığında ilaç gibi bir özellik taşıyacağı çok açık görülebiliyor.
Ben paylaşmak istedim:)) Denemesi size kalmış...

Afiyet Olsun...




......................"BU DA NAR TANELİ PEMBE YOĞURT"..................








4 yorum:

  1. Merhabalar, harikasınız bende anlık tarif yapmayı o an dolapta ne varsa onları değerlendirmeyi çok seviyorum takibe aldım kolay gelsin sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlık Tarifler, Süperrrsiniz:))
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Anlık sıra dışı tatlar gerçekten de denemeye değer. Yoğurt farklı baharatlarla harika bir tat alabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. İnanın çok güzel oluyor yogurdu çeşitli şeylerle tuketebiliyorum. Çok keyifli...tarcin, biber, nane, zerdeçal, sirke limon, meyveler.....
      Tesekkurler, sevgiler...

      Sil