18 Kasım 2015 Çarşamba

Bisküvi Tabanlı Sütlü Tatlı








Sizlerle daha evvel bu tatlının aşamalarını mutfakta görüntülerini alır almaz paylaşmıştım. Çoğunuzun kolayca hazırladığı ve beğendiği bir tarif olduğunu düşünüyorum, ama tarifini bir de benim "Sihirli Yemek Kutumdan" okuyun istedim.

Bu tarifte tatlının bisküvili taban için;
*Normal yani sade kare petibör bisküvi kullanabilirsiniz
*Kakaolu kare bisküvilerden de kullanabilirsiniz
*Ama benim önerim, en çok yakışanlardan biri Yulaflı Bisküviler olacaktır.

Bisküvili Taban için:
1 paket yulaflı bisküvi
1 kaşık kadar tereyağ
1/2 bardak kadar fındık ya da ceviz


Muhallebisi için:
1 lt. süt
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 vanilya
1 yumurta sarısı 


Yapılışı:
Muhallebi için, tencereye tüm malzemeleri koyalım ve sürekli karıştırarak pişirelim. 
Altını kapadıktan sonra 5-10 dakika çırpalım.
Bisküvili taban için, yine malzemeleri ezerek karıştıralım. Tepsiye serelim.


Muhallebi ılıyınca bisküvili tabanın üzerine dökelim. 
Soğuyan bisküvili muhallebiyi buzdolabına koyalım ve iyice soğumasını ve dinlenmesini bekleyelim. (Üzerini istediğimiz gibi süsleyebiliriz) 



Afiyet olsun...





    


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder