14 Kasım 2015 Cumartesi

Çok Kolay Poğaça






Çoğunuzun bildiğini tahmin ettiğim bir tarifim var şimdi sırada... "Çok Ama Çok Kolay Poğaça":)))

Fakat herkesin kullandığı malzeme çeşidinden ötürü lezzeti değişiklik gösterir diye düşünüyorum, bu sebeple de kendi tarifimi sizinle paylaşayım dedim.

Kolay Poğaça için Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım paket margarin/tereyağı (ben tereyağı tercih ediyorum)
  • 3 kaşık yoğurt
  • Beyaz peynir (tamamen eldeki imkanlarınıza ve ağız tadınıza göre)
  • Maydanoz (tamamen ağız tadınıza göre)
  • Pulbiber
  • Tuz (içinde peynir de olduğu için dikkatli kullanın ki fazla tuzlu olmasın)
  • Şeker (tat vermek adına bir miktar)
  • 1 adet kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

Not: Bu tarife patates de çok yakışıyor. Bir gün önceden haşlanmış patatesiniz vardır mesela, bunu da ilave edebilirsiniz. Ayrıca havuç rendesi bile çok farklı bir tat katıyor, demeden geçmeyeyim.

Üzeri: (Tamamen isteğe bağlı)

  • Yumurta sarısı (buna ilave olarak azıcık svıyağ/yoğurt/toz şeker kızarmasında son noktayı koyacaktır.)
  • Çörek otu
  • Susam
  • Haşhaş 


Yapılış:
 Malzemelerin hepsini aynı kapta karıştırarak hamuru hazırlayın. Oldukça yumuşak kıvamlı olsun.

***Buradaki önemli nokta, hamurunuza un yedirirseniz ve biraz sert olursa hamur, yerken direkt tıkayıcı tadı fark edeceksiniz. Fakat yumuşacık ve elinizi hafiften tutan bir hamur ise hazırladığınız, poğaçanızı ısırdığınızda pamuksu dokuyu hissedeceksiniz.

Hamuru yuvarlaklar haline getirip fırına verin. 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.




Mayalı bir tarif olmadığından, hiç bekletmeye ve zamana ihtiyaç duymadan aniden gelen misafirlerinize yapabileceğiniz, enfes bir tat...


Afiyet Olsun...

 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder