19 Kasım 2015 Perşembe

Geyik Sırtı Kek





Hayırlı Günler,

Bayılıyorum ilginç isimli ve dolayısıyla farklı uygulaması olan tarifleri hazırlamaya...

"Geyik Sırtı Keki" isminden de tahmin edebileceğiniz gibi, renk ve desen olarak alacalı ve dalgalı yani mozaik bir görünüme sahiptir.

Ayrıca, yağı da çok fazla olmadığı için son derece hafif.

Kek Harcı için Malzemeler:
3 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
8-12 kaşık toz şeker (burada şeker ölçüsünün aralığını vermek istedim, alt ve üst limit olarak kabul edin, böylece şekerini damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Örneğin, ben az şekerli sevenlerdenim ve 8 kaşık yeterli benim için, ama şekerli seviyorsanız 12 kaşık kullanın, 10 kaşık ise orta şekerli:))))
1 limonsuyu ve kabuğu
2 yemek kaşığı nişasta
1,5 su bardağı un
1 kabartma tozu

Geyik Sırtı için:
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
Şeker ve yumurtayı çırpın.
Limon suyu ve kabuğunu da ekleyin.
Nişasta, yağ, un, kabartma tozunu da ekleyerek karıştırın.
Harcı, yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün (Harçtan 2 kaşık ayırmayı unutmayın!)
Sonra, ayırmış olduğunuz 2 kaşık kek harcına kakaoyu ilave edip karıştırın. Kakaolu bir harç elde edin.
Sonra, bu kakaolu kek harcını diğer sade harcın üzerine dökün.
Bir çubuk ya da çatalı sadece bir kaç ufak hareketle kek harcının üzerine batırıp çıkarın. Bu iki renk birbirine girsin diye, ama fazla karıştırmayın.
180 derecede 40 dk. kadar pişirin.




Afiyet Olsun...





 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder