11 Kasım 2015 Çarşamba

KOLAY SÜT ÇORBASI




YEPİNTİ (Süt Çorbası)

Annem her pişirdiğinde anlatır bu çorbanın hikayesini. Yepinti derlermiş adına bizim yöremizde (Antalya’da). Çok kolay, doyurucu, besleyici ve bir o kadar da lezziz bir anadolu yemeğidir bu çorba.

Öncelikle ne anlama geldiğinden biraz söz edeyim size, Yepintinin çeşitli anlamları varmış:
1.       Peynir suyundan yapılan yiyecek.
2.       Kaynatılarak koyulaştırılmış süt.
3.       Koyu ve yağlı sütten kaynatılarak yapılan tatlı bulamaç.
4.       Koyunun son sütü
5.       Süte ekmek doğranarak yapılan yiyecek.

Tarifi uygulayıp, tadına bakınca Yepinti’nin ne anlama geldiğine siz de kendiniz karar verebileceksiniz.

Yepinti için Malzemeler:

·         1 litre taze süt
·         1-2 yemek kaşığı un
·         Biraz tuz
·         Karabiber

Yepinti Çorbasının Hazırlanışı:

Hazırlarken dikkat etmeniz gereken tek şey, unun topaklanmasına izin vermemeniz olacaktır. İşe, unu kokusu çıkana kadar hafifçe kavurmakla başlayın. Unu yakmadan, sadece sararıncaya ve kokusu çıkana kadar kavurmanız önemli burada.

Kavrulan ununuz kenarda hafif soğusun, sonra oda ısısında bekleyen sütünüzü ilave edin, sürekli sabırla karıştırarak pişirin, kaynayana kadar devam… Tuz ilavesini en son çok çok az miktarda yapabilir ya da benim gibi herkesin damak tadına ve zevkine bırakarak sofrada ilave edebilirsiniz.

Çorbanızı servis ederken üzerine karabiber öneririm, çok hoş bir koku ve tat veriyor.




İşte bu kadar kolay, afiyet olsun…


Sadece sütün un ile pişirilerek kıvam kazandığı, ne tatlı ne de tuzlu, muhallabi kıvamında, yemesi hoş, besleyici ve kolay bir çorba tarifi paylaştım sizinle. Çocuklarınızın da hoşuna gideceğinden eminim ben…




 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.

TEŞEKKÜRLER.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder