22 Kasım 2015 Pazar

Kuru Çaylı Kurabiye






Merhabalar,

İlk kez duyduğumda ben de çok şaşırdım, hatta ne gerek var diye yorum da yapılabilir bu tarif içi, ama annemin sonu gelmeyen ilginç işlerinden biri daha... Seveceğinize eminim...
Değişiklik arayışında olanlar ve farklı lezzetler tatmaktan hoşlananalar için ideal, ben de sizlerle paylaşmak istedim.
Denemeye değer...

Çaylı Kurabiye Hamuru için:
1 su bardağı sıvı yağ
Yarım paket tere yağ
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 yemek kaşığı nescafe
1 yemek kaşığı kuru çay
2 yemek kaşığı pudra şekeri
Yarım su bardağı toz şeker
1 kabartma tozu
1 yumurta
Aldığı kadar un

İsteğe göre üzeri için:
Yumurta akı ve parçalanmış ceviz

Yapılışı:
Tüm malzemeyi kullanarak kıvamı yumuşak olan bir hamur hazırlayın.
Küçük küçük toplar kopararak hamuru yuvarlak ya da dilediğiniz şekilde hazırlayın.

Not: Yukarda da bahsettiğim gibi isteğe göre, pişirmeden evvel kurabiyelerinizi önce yumurta akına bulayıp sonra parçalanmış cevize batırarak süslemeniz mümkün.



Kurabiyelerinizi tepsiye dizin ve 175 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar (yaklaşık 15 dk) pişirin.

Pişince kurabiyelerinizin üzerinde siyah siyah benekler şeklinde ufak parçalar görünür, kuru çaylar:))) ilk bakışta kesinlikle bunların kuru çay olduğu anlaşılmıyor, mesela ben parça çikolata sandım, sürpriz kurabiye de diyebiliriz sanki bunlara, siz ne dersiniz...
















Afiyet Olsun...





 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder