30 Kasım 2015 Pazartesi

Kuru Fasulye





Selamlar,

Bugün sizlerle, annemin nefis "Kuru Fasulye" tarifini paylaşacağım. Annemin mutfakta harika olduğunu tekrar tekrar söylememe gerek yok artık diye düşünüyorum.
Bu yemeğin, en başından tüm ayrıntılarıyla birlikte sonuna kadar, tüm aşamalarını sizinle paylaşıyorum, buradan zaten birçok ipucu almanız söz konusu...

Yapılışı:
Akşamdan ıslatmış olduğunuz fasulyeyi sabah süzün ve üstü basa suda haşlayın.
Üstü köpük köpük olup bir taşım kaynayana kadar haşlanması gerekir.
Sonra süzün, üzerinden soğuk su geçirebilirsiniz.
Tencerede, 1 yemek kaşığı tereyağ ve yarım çay bardağı kadar sıvı yağı eritin.
Yağ soğuk ya da sıcak olmasın, ılıkken yemeklik doğradığınız soğanları (1 büyük boy yeterli) ekleyip kavurun. Soğanları öldürün, yumuşayana kadar kavurun ve sararınca 1 yemek kaşığı salçayı da ilave edin (1 kaşık su eşliğinde) ve bunları 5-10 dk. kavurun.
Bu aşamada, süzdüğünüz fasulyeleri ilave edip, 1 tatlı kaşığı dolusu tuz ekleyin.
Bir tarafta kaynamış halde bulundurduğunuz sıcak suyu ilave edin (Üstünü 3 parmak kadar geçecek şekilde).
2 dk. içinde yemeğiniz kaynayınca en kısık derecede, sadece kaynamayı kesmeyin o kadar, tıkırdamaya bırakın, ağır ağır pişsin.



Not: Resimde de gördüğünüz gibi, yemeğinize kurutulmuş etli kırmızı biber ve kurutulmuş domates ilave edebilirsiniz, bence sonuç harikaydı...


Annemden öğrenerek defterime yazdığım ve uygulamada kullandığım bu tarifler gerçek yol göstericiler benim için...
Altın kurallarıyla birlikte paylaştığım bu tarifi birebir uygulamanız, sizin de harika bir iş çıkarmanıza yetecektir.

Ayrıca, ev yapımı sağlıklı ve şahane turşular ile bu lezzete hayır diyebilen olur mu?




Kolay Gelsin.


 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder