15 Kasım 2015 Pazar

Mantar Kurabiye





Mutlu Pazarlar,

Siz de haftasonu misafirleri bol olanlardansanız ve görsel sunumlara önem veriyorsanız gelin kurabiye olarak bugünkü tercihimiz mantar kurabiye olsun.
Kültür Mantarı Kurabiyesi:))))

Malzemeler:
1 paket margarin (ya da tereyağ)
1 şu bardağı pudra şekeri
2 yumurta
200gr. (1 paket olur bu) nişasta (mısır en güzeli)
1 vanilya
1 ÇAY KAŞIĞI KABARTMA TOZU
Aldığı kadar un

Üstünün süsü icin:
Kakao

Yapılışı:
Tüm malzemelerden yumuşak bir hamur yapın.
Büyük harfle yazdığım ve asağıda belirttigim sebepten ötürü kabartma tozu kullanımına dikkat çekmek isterim.
Un konusunda da aldığı kadar diyorum çünkü hamura fazladan zerre kadar un yedirmemeniz can alıcı noktadır.

!Hamurdan yuvarlaklar koparın ama minicik olsun.
!Şunu belirteyim tanıdığım herkes bu tarifte mantar sapkasını oluşturmak için sise kapağı kullaniyor.
!Ben iplik makarası vardır ya minicik onu kullanıyorum.  Ve hazırladığım toplar tek atımlık kurabiyeler oluyor. Ayrıca tamamen orjinal mantar görüntüsünde oluyorlar.
Kullanacağımız materyali (benimki boş ip makarası) önce bir kaba koyduğumuz kakaoya sonra da yuvarladığımız hamur toplarının tam ortasına hafiften basıyoruz.
!Buradaki ölçüt de yarısına kadar inin hamurun, çok derine giderseniz şekli bozuk olacaktır.




!Bir diğer önemli husus, pişirme süresi... Kurabiyelerinizin asla pembeleşmesine bile izin vermeyin, kritik nokta kurabiyelerin fırından mantar gibi bembeyaz çıkarılmasıdır:))




Aslına bakarsanız bu klasik bir kurabiye tarifini andırır, ki bildiginiz gibi kurabiyeler için tek bir ana tarif vardır ve içine ilave edilenler ile kurabiyenizin görünüş ve lezzeti değişir.

Bir de, hayal gücünüz yardımıyla hamuru şekillendirme tarzınız, hamuru farklı yollarla kullanmanız ayrıcalığınızı gösterir, tabi ki...

!!!Mesela burada büyük önemi olan nokta, herkesin 1 adet kabartma tozu kullanması fakat bilinmeyen şey sadece 1 çay kaşığı kullanılması gerekiyor!!!!! Bunu deneyerek işin püf noktasını çözen de benim süper annemdir:)))
Ve kurabiyesini bu sekilde hazirlayan herkes, benim kurabiyelerim çok kabardı, çok çatladı ve istediğim o guzel mantar şeklini veremedim şeklinde şikayetler oluyor. Bizim mantar kurabiyeleri tam anlamıyla o bembeyaz kültür mantarları varya minik minik aynen onlardan oluyor. Hatta şunu da söylemek istiyorum, kurabiyemizi bir kap icerisinde görenlerden, bunun gercekten mantar oldugunu zannedenler de oldu:))))


Şimdi deneme sırası sizde, başarı için artık püf noktalarını da biliyorsunuz...Hadi kolay gelsin...

Nice güzel tariflerle bulusmak üzere...


 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder