17 Kasım 2015 Salı

Muhallebili Kadayıf Tatlısı







Bugün sizinle paylaştığım içerisinde kadayıf barındıran 2. tatlım bu...


Bunun bağımlısı olan çok kişi var diye düşünüyorum, benim gibi sütlü tatlı düşkünü olan birisinin buna kayıtsız kalması olanaksız. Nedense bir kez tadına baktıktan sonra devamını aradığınız bir lezzet bu, yani tatmin etmiyor 1 dilimi falan, yedikçe yeme isteğiniz doğuyor.


Tabi ki, ben bunu tarifimizin çooook hafif oluşuna bağlıyor ve tarifi vermeye geçiyorum:)))

Tatlının Tabanı için:
350 gr. tel kadayıf
3 yemek kaşığı tereyağ
5 yemek kaşığı toz şeker
1.5 su bardağı dövülmüş ceviz

Tatlının Muhallebisi için:
1 lt süt
3 yemek kaşığı mısır nişastası
4 yemek kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 vanilya
1 yumurta sarısı
1 paket paket sıvı krema (200 ml)

Yapılışı:
Taban kısmı için; 
2 saat derin dondurucuda bekletilen (parçalaması çok kolay olacaktır) kadayıfı ince ince doğrayın.
Teflon tavada tereyağı eritin, şekeri ve kadayıfı da ekleyerek pembeleşinceye kadar kavurun.
Son olarak cevizi ekleyin biraz daha kavurun ve ocaktan alın kenara.



Muhallebi için; 
Krema ve vanilya hariç, tüm malzemenizi bir tencerenin içine alıp pişirmeye koyulun.
Muhallebi kıvamına gelince ve kaynadıktan sonra 3 dk. içinde altını kapatabilirsiniz.
Kenara aldığınız muhallebinizi 10-15 dk. soğumaya bırakın.
Bu aşamada, krema ve vanilyayı ekleyip mikserle, ya da kol kaslarınıza güveniyorsanız kendiniz de olabilir, 4-5 dk. boyunca çırpın. Pürüzsüz harika kıvamlı bir muhallebi olacaktır bu.



Şimdi sıra geldi buluşturmaya;
Kadayıflı harcınızın yarısını cam bir borcam ya da kullanacağınız tepsinizin tabanına döşeyin.
Üzerine muhallebinizi dökün.
En üste tekrar kalan kadayıfı serin.



Tatlınız o harika görünümü ve kokusuyla hazırdır. Emin olun tadıyla da harikalar yaratıyor. Soğuyana kadar bekleyin, tabi bekleme konusunda başarılı olabilirseniz:))) Sonra buzdolabına kaldırın.
Soğuduktan ve dinlendikten sonra muazzam lezzete kavuşma zamanı... dilediğiniz gibi servis edebilirsiniz.



Afiyet Olsun...






 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder