18 Kasım 2015 Çarşamba

Şerbet-i Pekmez Kurabiye









İsmini tamamen şuan kurabiyemi sizlere daha iyi ifade edebilmek için uydurdum, ama  güzel oldu sanırım. Çünkü pekmezli kurabiye desem ilk akla gelecek olan hamuruna pekmez de katılacağı olacak. Ama değil...
Pekmezin yüksek derecelerde ısıya maruz kalması doğru olmadığı için bana sorarsanız bu tarif ideal bir pekmezli kurabiye tarifidir, fırında ısıya maruz kalmayacağı için, sağlığınız için siz de böyle yapın derim ben.




Benim "Şerbet-i Pekmez Kurabiye"'mi, "Pekmez Şerbetli Kurabiye" ya da "Pekmezli Islak Kurabiye" gibi çeşitli isimlerle anabilirsiniz.


Şerbet-i Pekmez Kurabiye için Malzemeler:
2 yumurta
2 yemek kaşığı mısır nisaştası
5 yemek kaşığı pudra şekeri
2 adet kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
200 gr. tereyağı
1 çay kaşığı tarçın
Aldığı kadar un

Islatmak için:
Pekmez

Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlayın.
Yuvarlak şeklinde toplar yapın ve tepsiye dizin.



*Burası önemli, kurabiyelerinizi ılık fırına atın ve 175 derecede 20-25 dk. kadar pişirin.

Fırından çıkardığınız kurabiyeleri çıkar çıkmaz sıcakken (elinizle zor tutuyor olmalısınız), kaseye koyduğunuz pekmeze batırın ve sadece bulama işlemi yaparak alıp servis tabağınıza dizin.







  

 


Not: Söylemeden geçmek istemedim. Bu tarifte, ceviz, fındık gibi kuru yemişlerde kullanılabilir. Yakışacağına kesinlikle eminim. Hatta siz de farklı denemelerde bulunabilir ve benimle paylaşabilirsiniz, neden olmasın....

Üstünü Hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz, çok hoş görüneceklerdir, bakın biz denedik....





Eğer ailenizde, benim gibi hem kuru hem de ıslak halini yemekten ayrı ayrı zevk alan fertler varsa, siz de benim annem gibi, pekmeze batırılmamış sade kurabiyelerden de bir kaç tane ayırın. Emin olun bu karşı tarafın çok hoşuna  gidecek:)))



Bu tarifi ne olur deneyin, tatmayan kalmasın diyebileceğim bir kurabiye, yiyenlerin size hayranlıkla baktığını hissedeceksiniz, fazla söze gerek yok der gibi...


Afiyet Olsun....














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder