30 Kasım 2015 Pazartesi

Yoğurtlu Makarna








Bir yemek, bu kadar kısa sürede hazırlanabilir ve bu kadar da lezzeti dorukta olabilir mi?

"Şipşak Yoğurtlu Makarna"




Bir çok pratik yemek tarifi vardır, ama yoğurtlu makarna benim çocukluğumdan beri tanıdığım ve bana heyecan veren bir yemektir. Hatta parti tadında bir güne layıktır nedense benim gözümde, aynen pizza partisi gibi...

Belki de hep, en sevdiklerimle birlikte oturup sohbet ederken karnımız acıktığında, kalkıp mutfakta birlikte şipşak hazırladığımız içindir.



Sadece bir paket makarnayı alıp suda haşlamanız yetiyor bu keyif için. Ne kadar zahmetsiz değil mi?Yoğurt sosunu isteğe bağlı olarak sarımsaklı ya da sarımsaksız olarak hazırlayabilirsiniz ama itiraf ediyorum ki sarımsaklı harika oluyor ve bizim tükettiğimiz çoğunlukla sarımsaklı olduğu için ayrıca espriler eşliğinde yediğimiz bir tattır bu...

Bi de, sosu için üzerine yakılan naneli ve pul biberli tereyağın kokusu yayılınca eve tamamdır... 


Farklı farklı makarna çeşitleriyle hazırlanabilir; burgu, kulak, fiyonk, kelebek, düdük, halka, teker, hatta çubuk bile... Ama her şeyin bir usulü vardır ya en çok yakışanı kullanmak gerekirse, benim tavsiyem fotoğrafta gördüğünüz gibi kelebek (ya da fiyonk) olanıdır.

Tabi ki bu tarifi hazırlama şeklinize göre makarna çeşidini seçebilirsiniz. Mesela, küçük küçük misket köftelerle birlikte hazırlamak isterseniz eğer, bu mini köftelerin makarnalarınızın içerisine girmesini de isterseniz, kulak (ya da salyangoz şekilli diyelim, deniz kabuğu gibi olan) makarna çeşidi harika olacaktır.

Sizin de Sohbetiniz Bol, Yemekleriniz Afiyet Olsun...



 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder