1 Aralık 2015 Salı

KISIR TARİFİM





Mercimek Köftesi ve Kısır temelde birbirine çok benzeyen iki kardeş gibiler, lezzetleri ve damak zevkimizdeki yerleri birbirinden çok ayrı olan...

                           


Mercimek Köftesini paylaşmıştım sizlerle daha evvel, şimdi sıra Kısır'da...

Kısır için Malzemeler:
Öncelikle kilit ölçümüzü vereyim; kişi başı 1 çay bardağı kısırlık bulgur ölçüsü kullanabilirsiniz. 


Bu ölçüye göre, ince kısırlık bulgurun üzerine bir miktar tuz ilave ederek, sıcak su ile üstü basa doldurun. Kapağını kapatın ve şişmeye bırakın.










Yağda soğan ve salçayı kavurun bir güzel.
Islatılmış ve kaparmış olan bulgur ve salçalı soğanlı sosu karıştırın.





Kısır çok kolay ve pratik bir yemek olmasına rağmen en çok seçilen lezzetlerden biridir aslında. Kısırı yapamayan yoktur sanırım, ama herkes farklı bir yöntemle yapar ve farklı malzemeler ekleyebilir içerisine…
Kısır tarifinizi istediğiniz malzemeyle zenginleştirebilirsiniz. Şimdi ben size bir kısıra konulabilecek çeşitli malzemeler ve lezzetlerden bahsedeceğim, tercih size kalsın…

  • ·        İnce ince doğranmış marul
  • ·        İnce ince doğranmış maydanoz
  • ·        İnce ince doğranmış az miktarda fesleğen
  • ·        Limon suyu
  • ·        Nane
  • ·        Pulbiber
  • ·        Karabiber
  • ·        Diğer baharatlardan isteğe göre…
  • ·        Havuç rendesi
  • ·        Minik doğranmış domates
  • ·        Minik doğranmış salatalık
  • ·        Minik doğranmış salatalık turşusu
  • ·        İri parçalanmış ceviz


*Fındık, badem ve fıstık parçaları eklenebilir…
*Üzerine süs için nar taneleri olabilir…
*Nar Ekşisi kullanılabilir, harika oluyor...
*Mesela, bir kasede ya da kaseye basılıp ters çevrilmiş olarak servis edilen bir porsiyon kısır üzerine *az bir miktar tahin gezdirebilirsiniz…buna inanamayacaksınız, ben bizzat denedim ve bayıldım…


Kolay Gelsin.
 
 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder