7 Aralık 2015 Pazartesi

SEBZELİ BULGUR






Yepyeni bir haftaya ve güne Merhabalar,


 
                                                                                                            


Sizlere "Kısır" tarifimi vermiştim  daha evvel, şimdi de sizlere son uygulamamız olan, "Bulgurlu, kuru domatesli ve kuru biberli çeşit bir salata" tarifimizin görüntüleri ve bunlar hakkında fikirler vereceğim...

Yandaki resimde Kısırın yanında gördüğünüz "Çeşit Salata"...


Bahsettiğim bu salata oldukça yeni bir uygulama, kısıra çok benzemekle birlikte lezzeti çok farklı ve gayet hafif sağlıklı bir salata, hatta hafif bir yemek... Aslında, buna salata dedim ben ama pilav tarzında hazırlanan bir yemek olarak da kabul edilebilir ve yemek sofralarında sunum yapılabilir...

"Karalahanalı Bulgur Salatası" ya da "Karalahanalı Bulgur Aşı" da diyebiliriz. İçerisinde bir çok sebzeyi barındıran bu salata, son derece doyurucu ve besleyici de aynı zamanda.

Resimlerde de görebildiğiniz gibi, İnce Bulgurla yapılan iki farklı tarif ve iki farklı lezzet yan yana...


Hani hep aynı şeyleri yapmaktan şikayet ettiğiniz anlar olur ya işte, bu gibi durumlarda misafirlerinize sunabileceğiniz çok farklı sıra dışı fikirlerimizden biridir bu da...
Emin olun siz de sevdikleriniz de buna bayılacak...


Kısıra birçok malzemenin eşlik edebileceğinden bahsetmiştim daha evvel, Kısır tarifi paylaşımımda. İşte bu çeşitli malzemelerden biri neden karalahana olmasın ki... 

Deneyin ne kadar yakıştığını göreceksiniz...

Malzemeler:
Kısırlık Bulgur
Soğan
Sıvıyağ
Etli Kırmızı Biber
Kırmızı Biber Kurusu
Domates Kurusu
Karalahana
Tuz
Karabiber
Pulbiber
İsteğe Bağlı olarak; turşuluklar, mısır, maydanoz, dereotu kullanılabilir...

Yapılışı:
Normal bir pilav yapımı gibi; önce yağ ve soğanın, ardından karalahananın ve sırasıyla diğer malzemelerin birlikte kavrulması ve daha sonra da ıslatılmış ve kabartılmış kısırlık ince bulgurla buluşturulması işlemi ile hazırlanır. 
İçerisine yukarıda verdiğim malzemeler ve çok daha fazlası katılabilir zevkinize göre. Ben bu tarz salata ve yemeklere bayılıyorum, bunu da gerçekten ilk kez yedim ve çok beğendim.
Farklı bir fikir ve farklı bir lezzet, hatta diyet menülerinde bulunduğunu söyleyenleri bile duydum, oldukça sağlıklı ve hafif, denemenizi öneririm...





Kolay Gelsin, Afiyet Olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder