13 Kasım 2015 Cuma

Mini Simit Kurabiyeler




Sizlere bir pastane ürünü daha....

Hani o pastane vitrinlerini süsleyen, susamlı, minik minik, mis kokulu, çıtır mı çıtır simit kurabiyeler varya onun tarifiyle karşınızdayım şimdi de.

Simit için malzemeler:
Yarım paket margarin ya da tereyag
Yarım çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı yogurt
1 tatlı kaşığı seker
1 çay kaşığı tuz
1 yumurta sarısı
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerine
Susam
1 yumurta akı

Yapılışı:
Yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlayın.
Simit şeklini verdiğiniz hamurları önce yumurta akına, sonra da susama batırarak yağlanmış tepsiye dizin.
175 derecede üzeri nar gibi kızarana dek pişirin.

Sıcak sıcak yemenin keyfi ayrı olacaktır tabiki.
Ama soğusa da, hatta üzerinden gün geçmiş haliyle bile harikadır bu kurabiye.
Ayrıca, evinizde hazılanmış olması da her anlamda sağlık ve mutluluk getirecektir sizlere...





Afiyet olsun...

 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.



Kavrulmuş Un Kurabiyesi





Bu akşam, sizlere un kurabiyesi ailesinden çok güzel haberlerle geldim...

Bugün sizinle paylaşmış olduğum orjinal un kurabiyesinden sonra, şimdi de un kurabiyesinin çok farklı ve sıra dışı bir formundan bahsedeyim...Kavrulmuş Un Kurabiyesi...

Kavrulmuş Un Kurabiyesi için malzemeler:
4 su bardağı un
1 paket margarin (her tarifimde belirttigim gibi yarı yarıya tereyağ kullanmak her zaman tercihimdir)
1 su bardagı pudra şekeri
1 su bardagı badem ya da fındık
1 vanilya

Üzerine: pudra şekeri

Yapılışı:
Bir kenarda un ve pudra şekerini kavurmanız gerekiyor.
Bir tarafta da yağ ve badem (ya da fındık) kavurmanız gerekiyor.
Kavurma işlemleriniz bitince bunları soğumaya bırakın.
Soğuyan bu iki ayrı karışımı vanilya eşliğinde buluşturun.
Ve dilediğiniz gibi şekiller verin.

Çeşitli kalıplar kullanarak, yuvarlak şeklinde, bardakla keserek şekil verebilirsiniz.
Ayrıca, bu harcı bütün olarak tepsiye sererek dinlendirdikten sonra da bıçak yardımıyla helva gibi keserek de servis edebilirsiniz.



Süperrr, bomba gibi bir lezzet sizi bekler...

Afiyet şeker olsun...

 SAYFAMI BEĞENMENİZİ ARZU EDİYORUM, Kİ BU YOLDA SİZLERLE DAHA FAZLA DEVAM EDELİM...
HER ŞEY PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR, BEN DE BURADA GÜZEL ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTİYOR VE SİZDEN GÜZEL DÖNÜŞLER ALMAK İSTİYORUM.
BUNA DUYARLI OLACAĞINIZDAN EMİNİM.
TEŞEKKÜRLER.


Orjinal Un Kurabiyesi




Merhabalar,

Hepimizin bildiği ve eminim ki severek tükettiği bir kuru pasta çeşidini hatırlatmak istedim şuan sizlere...Un Kurabiyesiii:)))

Sadece 3 malzemesi olan bu kurabiyenin orjinal pastane imalatanesinde yapılış şeklini vereyim sizlere...

Malzemesi sayıca en az olan bu hamur işinin, hamurunu tutturması ve istenilen lezzetinin yakalanması da bir o kadar zordur.

Ama bu yapamayız anlamına gelmiyor, istedikten ve özen gösterdikten sonra mutfakta başarıya ulaşamamamız için bir neden yok bence:)))

Un kurabiyesi için malzemeler:
500 gr. Un
250 gr. Margarin (Biraz tereyağı kullanırsanız bu tarifte, çook iyi sonuç alacaksınız)
250 gr. Şeker

İşte size en orjinal miktarlarıyla evinizde hazırlayabileceginiz pastane un kurabiyesi...

Sadece hamuru hazırlayıp şekil vermeniz yeterlidir bu harika lezzete kavuşmak için.



Keyifli Mutfaklar Dilerim....



Mantar Soslu Tavuk




Selam,

Çok kolay ve aslında klasik gibi görünen, belki de herkesin bildiği bir yemekten bahsetmek istiyorum sizlere.
Bu yemek aniden gelen misafirlerimize de hazirlayabileceginiz türden bir yemek.

Hızlı,  pratik ve bir o kadar da lezzetli olduğu kesin.
Benim yerken büyük bir keyif aldığım, içerisinde farklı farklı tatların yer aldığı, en önemli yanı da, az malzemeden çok büyük bir yemek çıkarabileceginiz tarzda bir yemek...

 

Zaten görüntüsünden tüm malzemeleri anlayabiliyorsunuz ve ne kadar leziz olacağına da karar verebilirsiniz derim ben.
Bu tarz kolay ama sihirli bazı tarifleri paylaşmak çok zevkli oluyor.
Yapılışını ve ayrıntılarını da yazacağım, merak edenler için....
Aynısını denemelisiniz bence.

Ev Yapımı Tarhana Çorbası





Merhabalar,
Herkese hayırlı sabahlar ve hayırlı cumalar dilerim:))

Havaların artık yavaş yavaş soğumaya başladığı bu günlerde, ideal çorbalarımızdan birisi olan tarhana çorbası sofralarımızda yerini almaya başlayacaktır. Yazın bunu kendi el emeği ile hazırlayanlar çok şanslılar diye düşünüyorum ben. Aynen bizim ailemizde oldugu gibi, ben çok sanşlıyım bu konuda...

Anne eli değmiş, mis kokulu ev yapımı tarhana çorbasına kim hayır der ki...

Üstünde dumanıyla görüntüsü ve kokusu yeterli kimi zaman...

Tarhana çorbasının aşama aşama yapımı ve hazır çorba hâline getirilmesinde yaşanan tüm ayrıntıları da sizlere resimlerimle birlikte aktarmayı planlıyorum.


Bunun için beni takip etmeye devam edeceğinizi umarım...çok keyifli olacak...