24 Mayıs 2016 Salı

SOSLU TEPSİ BÖREĞİ



Selamlarrr Olsunnn Hepinize:)

Bugün vereceğim börek size klasik bir börek gibi gelebilir, evet doğru da klasik bir börek işte:) yufkadan yapılıyor ama lezzetinin hiç de öyle klasik sıradan olmadığını sadece yiyince anlayabilirsiniz. Sosu bu tarifin en güzel ve özel yanı...



Eskiden sadece bir kaç çeşit börek, kek, kurabiye vs... tarifleri olur ve sürekli bunlar yapılırdı ben bile hatırlıyorum:)))

Annemin günlerinde meşhur olan kısır, mercimek köftesi, patates salatası, gül böreği ya da tepsi böreği, anne kurabiyesi ve bol cevizli ve limon aromalı davul fırın keki... bir de bu kek irice bir baklava dilimi kesilirdi yaa ... uffffff:)))

İşte o özlediğimiz eski usul pratik ve lezziz tepsi böreğinden istedi canımız geçenlerde ve yapıverdik...
İşte eskilerden kalan tepsi böreği geleneğimiz:)))))



Ic malzeme icin:
Beyaz peynir
Maydanoz
Bol Kasar peyniri

Sosu Icin:
Yoğurt
Yumurta
Zeytinyağı




Bu böreğin fırın tepsisine nasıl gelişi güzel yerleştirildiğini ve dakikalar içerisinde yufkaların serpiştirilerek hazırlandığını bilmeyen annemiz yoktur diye düşünüyorum.
Arada böyle eskilere gidip süsten püsten uzak, hiç entetesan malzemeler aramadan, bildiğin anne veya anneanne usulü şeyler de yapın:))) güzel oluyor inanın...

AFİYETLER OLSUN...


22 Mayıs 2016 Pazar

İRMİKLİ SÜT PASTASI


Merhabaaalar:)))

Tekrar Kavuştuk sonunda arkadaşlar, bir türlü tariflerimi yazıp sizlerle paylaşamadım bir süredir...

Bu arada herkesin geçirmiş olduğu Kandilini Kutluyor ve hayırlara vesile olmasını diliyorum.

Şimdi benim en sevdiklerimden olan "İRMİK" içerikli bir lezzet daha sunmak istedim sizlere.

Bu lezzet tam da yaz aylarında hafif bir dondurma, bir tatlı ya da pasta olarak düşünülebilir...

İŞTE BENİM İRMİK DONDURMASI- İRMİK PASTASI- SÜTLÜ İRMİKLİ TATLI TARİFİM...



Bunu canınız tatlı istediği her an çabucak hazırlayabilirsiniz, ister yaz aylarında akşamları dondurma yanında servis edin, ister misafirleriniz için çaylık bir tarif olarak kullanın...

Sayfamdaki soslu irmik tatlıları için aynı malzemeler ve yapılış geçerlidir. Bunun meyveli bir sosu yok,  tabanında yine kakaolu kare bisküvi kırıntısı yer almakta ve üzeri aynı süsleme şekli ile...

Çok pratik ama lezzet tavan:)))))

Not: bu tarifi de diğerleriyle aynı olmasına rağmen paylaşma sebebim şu ki; her defa bu tarz lezzetlerde istediğiniz gibi bir kıvam yakalayabiliyorsunuz!!! Bunu resimlerde görebilirsiniz ki bu seferki daha yumuşak kıvamlı ve aynen Pastanedeki Tavuk Göğsü dokusunda ve inanın lezzeti de hiç aratmıyor:))))







Afiyet Olsun...

8 Mayıs 2016 Pazar

ANA-KIZ TATLISI:)))



Merhabalar Hepinize ve Tüm Annelerin Anneler Günü Kutlu Olsun...

Uzun zaman sonra tekrar yazmak ne kadar güzel, iyi geldi bana, özlemişim aslında:)))

Bu günün özelliği ve önemi dolayısıyla annemle birlikte mutfağa girdik ve hoş vakit geçirelim dedik ve ortaya çıkan o şahane lezzetlerden birini de sizlerle paylaşmak istedim ki bu tarif hiçbirinizin Hayır diyemeyecegi "TATLI" tarifi olsun dedim:))))

"İRMİKLİ SÜTLÜ TATLI" annemle benim her çeşiti ile en çok sevdiğimiz ortak tatlımızdır. Biz de bunu yaptık ve süsledik, pasta gibi oldu...

Bizim tarifimizi farklı bulanlar ve denemek isteyenler için vermek isterim...

Malzemeler:
1 litre süt
1 bardak şeker
7 kaşık irmik
1 kaşık nişasta
1 kaşık hindistan cevizi
1 vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağ

Yapılışını hepiniz biliyordur:) burada sadece vanilya, hindistan cevizi ve tereyağı en son konuluyor o kadar, güzelce karıştırmak yeterlidir.

İsteğe göre şekillendirmek mümkün. Biz tabanına kakaolu bisküvi kırıntısı serptik. Üzerine de fındık, badem ve ceviz parçaları serptik ve bana göre olmazsa olmaz tarçın kullandık biraz.


Büyük olanı ANNE'yi küçük olanı da Çocuk'u temsil etsin:))))) o zaman:)



AFİYETLER OLSUN.

TEKRAR TÜM ANNELERİN ANNELER GÜNÜ KUTLU VE MUTLUUUUU OLSUN:)))

SEVGİLER...

25 Nisan 2016 Pazartesi

MOZAİK YAPTIM:)))



Sevgili İrmik Severler:))) Herkese Merhabalar,

İrmik Tatlısını, artık bunu anlamayan kalmamıştır:) çoook severim.
Bilirsiniz her çeşiti de yapılabilir ve harikadır bana kalırsa... Şimdi de Mozaik bir tarz yaptım ben...

Size de sadece fikir vermek isterim bu konuda, belki benim gibi denemek isteyenler olabilir.

Bu tatlım da normal İrmik Tatlısının içerisinde;
portakal kabuklu
portakal sulu
limon sulu
tarçınlı
veeeee üzeri kakaolu Mozaik işlemeli halidir, hepsi bu:)





Afiyet Şeker Olsun Hepimize...


20 Nisan 2016 Çarşamba

KAYISI SOSLU İRMİK TATLISI



Selamlar, 

Tatlı yemeli tatlı konuşmalı hayatta:)))

Kayısı Soslu İrmik Tatlısı da işte tam buna göre...

Hem hafif hem lezzetli mi lezzetli hem de pratik, herkes için uygulaması kolay...

ŞEFTALİ SOSLU İRMİK TATLISI tarifimi paylaşmıştım sizlerle daha evvel (sayfamda bulabilirsiniz) ve o yazımda da bahsettmiştim bu tarif her çeşit meyveyle yapılabilir diye...sağolun çok da güzel dönüşleriniz olmuştu...
Bulabileceğiniz Adres:
http://fulyapimlezzetler.blogspot.com/2016/01/seftali-soslu-irmik-tatlisi.html





Mutlaka siz de bizim gibi her çeşit meyvelerle deneyin bunu, çok keyifli ve çok lezzetli...

Hemen mutfağa:)))

Kolay Gelsin, Afiyet Olsun...

19 Nisan 2016 Salı

Bir Yemek Tarifi:)))



Merhabalar,

Bir ara verdim sankiiii:)))

Ben bu yemeğe isim veremedim inanın, pes ettim en sonunda İsimsiz kaldı:)))

Bu bir Mantar yemeği temelinde ve yapıp tüketecek olan kişiye göre de değişebilir ve geliştirilebilir ama bu haliyle bir harikaydı...

Hem çok lezziz hem de Şipşak oluveren vitaminli ve sağlıklı bir yemek.

"KURU SEBZELİ ve OTLU BULGURLU KURU MANTAR YEMEĞİ" diyelim mi:)))

Malzemeler:
Kurutulmuş Mantar
Kurutulmuş Domates
Kurutulmuş Biber
Kurutulmuş Patlıcan
Kurutulmuş Kabak
Patates
Tereyağ
Soğan
Baharatlar isteğe göre...
Tuz
Bulgur
Parça Tavuk
Zevke göre otlar: ekşi kulak, dereotu, maydanoz, ıspanak, fesleğen, nane ...

Bu kadar mı güzel yakışır otlar bir yemeğe, offf yazarken tadı da geliyor valla:))))
Ben bol otlu çok beğendim, bıraktığı o ekşimsi tat ayyy ayyyy ay...

Yapılışı:
Tüm kuru malzemeler yağ ve soğan ile güzelce kavrulur.
Patates küp küp doğranarak eklenir.
Parça Tavuklar da ilave edilir.
Tuzu ve baharatı ayarlanır.
Otlar ilave edilerek pişirilir.
Azıcık da bulgur ilave edin tamam.

Süper AŞ hazır:)))





Sadece bu yemeği yaparak bir taşla birçok kuş vurabilirsiniz, insanı nasıl doyurdugunu ve mutlu ettiğini anlatamam. Yanında da soğuk soğuk bol köpüklü büyük boy bir bardakta ayran...tam bir yaz menüsü oldu sanki:)))

Haydi bakalım deneyin.

Afiyetler olsun...

12 Nisan 2016 Salı

ZEYTİNYAĞLI PIRASA YEMEĞİ



Selam,

Bugün de sizlere "SİZ YEMEK SEÇER MİSİNİZ?" başlıklı yazımın ikinci yemek tarifini veriyorum.

Lokum kıvamında ağızda dağılan ve benim içimi her yediğimde serinleten ve rahatlatan bu nefis yemek... ZEYTİNYAĞLI PIRASA...

Malzemeler:
Pırasa
Havuç
Soğan
Tuz
Zeytinyağ
Kuş üzümü
Pirinç
Toz şeker
Limon suyu

Yapılışı:
Pırasaları yıkayıp temizledikten sonra verevine ve eşit boyutlarda doğrayın.
Havuçları da aynen halka halka ve verevine olacak şekilde doğrayın.
Soğanı da iri iri söğüş olarak doğrayın.
Bunları sırasıyla geniş bir tencereye dizerek yerleştirin, kat kat serin.
Zeytinyağı, çok az su, biraz şeker, tuz, limon suyu ilave edin.
En son üzerine pirinç serpin, kuş üzümü de ekleyin ve pişirmeye bırakın.
Zaten pişince yemeğin kıvamının lokum gibi olduğunu görebilirsiniz.
Bu yumuşacık ve harika lezzeti Sofranızdan eksik etmeyin.

Not: Bu yemeği gören herkesin ilk önce içindeki kuş üzümleri dikkatini çekiyor. Tadına bakınca da ne kadar yakıştığını söylüyorlar. Gerçekten öyle, tüm ön yargıları yıkan bir tat bu...



O HALDE HERKESE AFİYET OLSUN...

11 Nisan 2016 Pazartesi

İŞTE EN SEVDİĞİM BÖLÜM...




Selamlar,

Ayyyy çok sevdiğim bir bölümdeyiz:)))
Çay saatiiiiiiiiiii...

Hani bir gün önceden başlanır hazırlıklar, döküp döküştürülür, en cici servisler sunum takımları hazırlanır, evi alır gider misss gibi kokular, aynı pastane imalatanesi gibi...

İşte bunlar beni şenlendiren şeyler:) eminim çoğunuz aynı hislere sahiptir benimle...

Mutfak ve sunum hazırlıkları tamamlanır, bu sefer evim evim güzel evim başlar, temizlik yapılmıştır zaten, evin en hoş haliyle ve mis gibi kokusuyla karşılanır misafirler.

Bir de biz varız dimi ama" Ev Sahibi" yani:)
Ne giysem?, ne sürsem?, nasıl görünüyorum? ...

Acabalar da gezinir akıllarda mutlaka:) eksik var mı, menü iyi mi?... gibi...

Hepsi de ayrı heyecan verir ve keyiflidir. Ben mutlu ve huzur dolu biten yorucu günleri severim, çünkü böyle günlerin sonunda, gece deliksiz ve dinlendirici oluyor:)))

Biz de bu hafta sonu küçük çaplı bir akraba günü yaptık vee Ablamaaaa gittik, yabancı değil tanıyorsunuz, Funda Süzen:))))))))))
Kendisi de bizi gayet hoş ağırladı sağolsun, tatlı bir heyecan içindeydi de:)))

Şimdi de o güzel günün güzel sofrasından görüntülerim var...

İŞTE MASAMIZ...


KISIR

 PATATESLİ POF POF YUMOŞ POĞAÇA


YOĞURT SOSLU PATATES ÇANAKLARI


PEYNİRLİ İKİ ÇEŞİT YUFKALI ÇITIR BÖREK


AHU DUTLU KREMALI MİNİ TARTLAR


KÖZLENMİŞ SOSLAR VE TURŞULAR


Eminim sizler de bunlar gibi harika tatlar yapıyor ve sevdiklerinizle paylaşıyorsunuzdur zaten, ama eğer bizim masamızdaki lezzetlerden, görüntülerinden hoşlanan, tariflerini öğrenmek isteyen arkadaşlarımız olursa da seve seve paylaşabilirim. Tabi ki bu masanın yaratıcısı ablama da yönlendirme yapabilirim, ben biliyor olsam da:))))))
Dunyaevirenkleri.blogspot.com

Söylemem gereken bir şey var ki, bizi daha bir çok alanda olduğu gibi mutfak konusunda da bu duruma getiren değerli bir anneye sahip olduğumuz için biz gerçekten çok şanslıyız... bize ögrettikleri ve tüm katkıları için...
ANNEMİZE TEŞEKKÜRLER:)))

Sevgiyle ve Hoşça Kalın...


10 Nisan 2016 Pazar

BİR PAZAR GÜNÜ:)



Işıl ışıl parlayan güneşli bir pazar gününden Merhabalar,

Bu haftaki tek izinli günümdü bugün, bu yüzden de çok değerli oluyor benim için ve çoğu zaman çalışmadığı tek bir günde evde dinlenmek istiyor insan aslında, ama keyifli geçirebildikten ve mutlu olduktan sonra yoğun olmak da dokunmuyor insana:))) bugün tekrar kanıtladım bunu kendime...

Biz de bu hafta tüm bu yoğunluğuma rağmen fırsat yaratıp ablama misafirliğe gittik annem ve kuzenimle, kız kıza bir ev gezmesi ve ev günü geçirmeyeli uzun zaman olmuştu, bu hoşuma gitti açıkcası...

Hayat hepimizi ayrı bir tempoda koşturuyor ve kimi zaman kendimizi unutuyoruz. Ama arada hatırlamamız gereken çok güzel değerlerimiz de var...

Güzel havada yürüyüş, biraz alışveriş, sonra sohbet, yeme-içme, eğlence...

Çay keyfi sonunda, Türk Kahvesi içmeden olur mu hiç, bu güzel günü işte böyle mis kokulu ve tatlı bitirelim dedik:))


HEPİNİZE MUTLU MUTLU GÜNLER, HAFTALAR, BİR ÖMÜR DİLERİM...

UNUTMAYIN HAYAT SEVİNCE VE SEVİLİNCE GÜZEL:)))

KENDİNİZE DEĞER VERİN, SEVİN, MUTLU EDİN...

Görüşmek Dileğiyle:)

9 Nisan 2016 Cumartesi

ŞEHRİYELİ TERBİYELİ YOĞURT ÇORBASI



Merhabalar,

Güzel bir hafta sonu ve güzel bir hava:) Çorbamız da hem sıcak hem de iç serinletici ve bize ferahlık veren bir çorba olsun mu?

O halde size farklı bir çorba tarifiyle geleyim, son derece değişik bir lezzet, mutlaka denenmesi gereken bir çorba bu.
Söz verdiğim üzere kendinden bahsettiğim bu lezzetin tarifi geliyor:)))

Daha önce denemeyen ve bu tarz çorbalar tüketmeyi sevenlere...

Malzemeler:
Yoğurt (2 kaşık kadar)
Havuç
Su/Et Suyu
Tuz
Tel Şehriye
Nane
Limon
Tereyağ/Sıvıyağ
Un (1 kaşık)
Yumurta (1 adet)

Yapılışı:
Önce yağda şehriyeleri ve rendenin en ince tarafından minicik rendelediğiniz havuçları kavurmakla işe başlayın.
İsteğe göre suyunu verin, biz et suyu kullandık harikaydı...
Bu haliyle kaynatın, kenarda terbiyesini hazırlayın.
Terbiyesi için: Yumurta, un ve yoğurdu karıştırın. Pürüzsüz kıvamlı hazırlanan bu sosu çorbaya ekleyin, tuzunu ayarlayın ve karıştırıp kaynatın.
Biraz limon sıkın, asıl tarifte olmamasına rağmen burada kullandık biz ve gerçekten çok çok yakıştı.
En son Çorbaya nane ekleyebilir, maydanoz ile süsleyebilirsiniz, ben bu şekilde bayıldım:)

Not: bu Çorbada isteğe göre krema da kullanabilirsiniz, ben beslenme tarzım gereği tercih etmiyorum ama tabiki tadı çok iyi olacaktır:)

Ayrıca, tavuklu veya kıymalı/ top top misket köfteli bu çorba nefis olacak eminim, bunu hemen deniyorum hatta:))))



AFİYETLER OLSUN...



8 Nisan 2016 Cuma

BİR AKŞAM MENÜSÜ VE ÖZEL ÇORBASI...



Merhabalar,

Bir akşam menüsünden seçmelerle sizlerleyim:)

Farklı bir lezzette çorba denemek istermisiniz?
*TERBİYELİ ŞEHRİYELİ YOĞURTLU ÇORBA...


*TANE TANE LOKUM KIVAMLI BİR NOHUT YEMEĞİ...


*BOL BOL KURUYEMİŞLİ İRMİK HELVASI...


*TABİ Kİ NOHUT YEMEGİNE LAYIK PİRİNÇ PİLAVI DA VAR MENÜ DE AMA BUNU SİZİN TERCİHİNİZE BIRAKTIM:)))

NOT: Diğerleri klasik ve bildiğiniz yemekler ve tarifler, ancak bu menüdeki çorbanın farklı olduğunu düşünüyorum ben, bunu yeni deniyorum ve ciddi anlamda çok beğendim. Sizlerle de paylaşmak istiyorum. Bu sebeple çorbanın tarifini en kısa zamanda yazacağım...

KOLAY GELSİN, AFİYET OLSUN...


7 Nisan 2016 Perşembe

KANDİL GECESİ OLMAZSA OLMAZ...HELVA:)))



Hayırlı Akşamlar,

Bayramlar gibi Kandil akşamları da özeldir bizim evde. Güzel güzel yemekler, helvalar, tatlılar... yapılır ve kokusu yayılır evimize, sonrası daha da hoş:)))) çünkü komşularla paylaşılır mutlaka:)

Telefonlar susmaz, ya aranırsınız ya da arayan sizsinizdir biraz da yaşa göre aslında, küçükseniz yandınız, bu akşam üzerinize düşen daha fazla:))))

Çocukluk yıllarımda aşılandı bize tüm bunlar (Aileme sonsuz Teşekkürler) ben çok memnunum:) inşallah devam ettirebilir ve nesilden nesile yaşatabiliriz bu güzel ve değerli günleri...

Şimdi sizlerin de Kandilinizi kuru kuruya kutlamak olmazdı, hem kokusu size kadar gelmiştir bunların:)
Sizin hakkınızı da ayırdım, haydi buyurun...

BOL YEMİŞLİ İRMİK HELVASI...




AFİYET OLSUN...

TEKRAR KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN...



BUGÜN KANDİL:)))




Sevgili Blogger Dostlarım,

Hepinizin Mübarek Berat Kandilini Kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
Bu gece tüm güzel dileklerimiz ve dualarımız kabul olsun diliyorum:)))

Sevgiyle Kalın...

6 Nisan 2016 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR




Merhabalar,

"SİZ YEMEK SEÇER MİSİNİZ?" başlıklı yazımda sizlerle şahane görüntülerini paylaştığım ve tariflerini de daha sonra paylaşacağımı söylediğim yemeklerden birisi olan "Zeytinyağlı Enginar" tarifine hazır mıyız:))

Karaciğer dostu bu harika besin "ENGİNAR" nasıl yapılırsa daha lezzetli olur ve daha fazla sevilir...

Bence işte böyle:)

Malzemeler:
Enginar
Su
Limon
Un
Zeytinyağ
Arpacık Soğan
Sarımsak
Havuç
Patates
Bezelye
Dereotu
Maydanoz


Yapılışı:
Enginar da aynen Kereviz gibi yapılıyor, yöntem aynı. Görüntüleri de çok benzer hatta...
Lezzetleri ve kokuları çok başkadır ama:)



Öncelikle enginarları ayıklayın, yıkayın iyice, güzelce kenarlarını traşlayarak yuvalayın. Enine ikiye bölün. Burada güzel bir şekil vermek çok önemli. Kararmaması için üzerine limon sıkın bolca. Alçak yani kısa boylu bir tencereye yerleştirin bunları.

Şimdi sırayla çiğden;
Arpacık soğanları
Doğranmış havuçları
Elma dilimi şeklinde doğradığınız patatesleri
Haşlanmış bezelyeleri
Enginar yarımlarının üzerine serin, düzgünce yerleştirin, doldururcasına...

Not: Burada bezelye yerine İÇ BAKLA da kullanabilirsiniz, tercih sizin...

Üzerine sosu için; Bu sos kereviz ve enginar yemeğini özel kılan ve tadını sıra dışına çıkaran harika bir yöntemdir.
Limon suyu, un, tuz karışımı hazırlayın ve tenceredeki sebzelerin üzerine güzelce gezdirin.

En son, 1/2 çay bardağı kadar zeytin yağını gezdirin üzerine ve 1 çay bardağı kadar da su ilave ederek ocağa alın, kaynamaya başladığı anda kısık ateşte pişmeye bırakın.


Piştikten sonra üzerini isteğe göre, dereotu veya maydanoz ile süsleyerek servis edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

BENCE YEMEYEN KALMASIN ARTIK BU ŞAHANE LEZZETİ:))))


1 Nisan 2016 Cuma

SİZ YEMEK SEÇER MİSİNİZ?




Merhabalar,


Siz yemek seçer misiniz? Hangi yemekleri seviyorsunuz ve sevmiyorsunuz acaba...

Sevmediğiniz yemekleri sevmeme ya da bazı gıdaları tüketmeme sebebinizi hiç düşündünüz mü? 

Belki de nefret ettiğiniz yemeğin en lezzetli halini denemek hiç nasip olmamıştır size. Belki yemiş olduğunuz yemek, o günün talihsizliği olarak kötü haliyle karşınıza çıkmıştır. Belki de sizin kötü bir günümüze rastlamıştır. Bence onlara bir şans daha vermelisiniz:)

*Kimi et, kimi sebze ağırlıklı beslenir,
*Kimi bamyadan özellikle de görüntüsünden nefret ederken kimisi güzelce yapılınca parmaklarını yer,
*Kimi kerevizi tüketmeyi geçin kokusuna dahi gelemezken kimisi özellikle yapraklarını koklamak için can atar,
*Pırasa da neymiş gereksiz diyenler olabilir,
*Patlıcanla bir türlü barışamayanlardan olabilirsiniz,
*Eti zorla çiğneyip yutmaya çalışanlar var, 
*Kimi yaz kış dört mevsim çorbasız sofraya oturmazken kimisi hiç çorba aramaz menüde,

...Bunlar sadece bir kaç örnek...


BEN;
Çok şükür hiç yemek seçmem aklınıza gelen özellikle de tüm meyve ve sebzeleri her türlü yerim, sadece kırmızı et düşkünü değilim, ama yerim az da olsa:)
Mutfakta süper bir anne olunca yemek seçmek mümkün olmuyor ki:))) bu iyi mi yoksa kötü mü bilemiyorum çünkü, çoğu kez dışarda yemem gerekirse aç kalıyorum:((( itiraf ediyorum:)))

SİZE GELELİM;
Sizler nelerden hoşlanıyor, neleri görmeye bile tahammül edemiyorsunuz acaba?
Belki de yemeğin yapılış yöntemini değiştirebilir ve yepyeni bir alışkanlık kazanabilirsiniz.
Ben bu yazımda,  üstü kapanmış birtakım şeyleri açığa çıkarmayı istedim. Belki de bloğumda benim ya da bir başka arkadaşımızın vereceği ufacık bir fikir bile sizin dargın olduğunuz yemeklerle aranızı düzeltmenizi sağlar, ne dersiniz:)))))

Mesela Pırasa sevmeyen çoktur, ben bayılırım ama...
Bu nasıl yenmez yaa:))))



Yoksa Enginar yiyemiyor musunuz? Tadı garip mi geliyor?
Kesinlikle bu görüntüyü elde etmeli ve bunu denemelisiniz:)))



Bu yemeklerin tarif ve yapılışlarını da ayrıntılı olarak aktaracağım sizlere önümüzdeki yazılarımda...

AĞZINIZIN TADI VE NEŞENİZ BOL OLSUN...

31 Mart 2016 Perşembe

DOĞADAN... ŞİFA, SAĞLIK, SÜSLEME...


Selam Dostlar,
Doğadan gelen bazı mucizeler vardır hani, bana göre bunlardan biri çam ağaçları ve o şirin mi şirin kozalakları...
Çam ağaçlarının sağlığa ne kadar faydalı olduğunu bilmeyen yoktur, oksijeni doyasıya içinize çekebileceğiniz harika ortamlar yaratırlar bizler için, bu canlara rastladığımız anda faydalanmalıyız bence...
Bizim köyümüz ve yaylamızda bol bol vardır. Havası da bu sebeple bambaşkadır, hemen hissettirir içinde insanın o kıpırtıyı:))))
Eeeéee TOROSLAR:)))))

İşte bunlar tatilde topladığımız kozalaklar...
Kapalı olanları, küçük büyük her boyda olanları, açılmış olanları,... her çeşitini ve özelliktekini bulabilirsiniz.

Ben oldum olası bunlara ilgiliyim ve toplamayı severim, eskiden pikniğe çok giderdik ailece ve sabah erkenden benim ilk işim, geceden kalma nemli topraklara basa basa o tertemiz havayı ciğerlerimde depo etmek, yürüyüş ve ağaçların dallarını artık terk etmiş olan kozalakları toplamak olurdu:)))) dalından koparamayacak kadar çok seviyorum onları:) yaa cidden hatırladım şuan ve bilemiyorum:((( sayenizde çok güzel anılarımı da hatırlamış ve duygulanmış oluyorum ben biliyor musunuz:) bunu da araya sıkıştırmadan geçmeyeyim:)

Eveeeeet ne yapabiliriz bakalım bu sevimli şeyleri...
Biz renkli ve simli kalemlerle süsleyip dekor olarak da kullanıyoruz. Görüntüleri çok hoş oluyor.


Salonda yemek masasının üzerini süslemek için de annemin en sevdiği şeylerden biridir bunlar...




Kozalakların bambaşka bir kullanımından da bahsetmek istedim bugün. Geçen yaz Antalya'da evimizin hemen önünde yetişen çam ağacının cinsi gereği minicik kozalakları olmuştu, balkondan sarkarak bir kaç tane topladım ve duymuş olduğum bir tarifi denemek üzere işe koyuldum. Tamamen sağlık için elimi uzattım onlara:( dalından ayrıldığı anda içimden kopanları tanımlayamam size:(

Öksürük, nefes darlığı gibi rahatsızlıklara çok iyi geldiğini duymuştum bunun. Allahın mucizelerinden işte ne kadar hoş, iyi ki varlar...

Hazırlık:
Kozalakları güzel güzel yıkadıktan sonra havanda dövdüm ve hakiki köy balımızdan ekledim. Bunu macun kıvamında bir karışım olana kadar iyice karıştırdım. Cam kavanoza koyarak her sabah 1 çay kaşığı yedim. O sıralar geçmeyen bir öksürük vardı bende. Gerçekten faydasını net bir şekilde gördüm.
Olur ya bu gibi bir durumla karşılaşırsanız aklınızda olsun dedim.

 Doğaya her zaman hayranlığım vardır zaten ama böyle zamanlarda katlanıyor işte:)))))

TEŞEKKÜRLER...

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM:)



30 Mart 2016 Çarşamba

KURUTULMUŞ SEBZE KAVURMASI


Selamlar,
Haydi bugün bambaşka bir tat deneyelim ve defterlerimize yepyeni bir tarif ekleyelim;
KURUTULMUŞ GIDALARDAN BİR YEMEK yaparak...
"ÇOK ÇEŞİTLİ KURU SEBZE KAVURMASI"


Ayrıca, bu yemeğin ne kadar önemli bir vitamin kaynağı olduğu da açık...Tarifteki tüm gıdalar güneşte kurutulmuş ve D vitaminini bir güzel almışlar. Daha ne olsun:)

Malzemeler:
Kurutulmuş Patlıcan
Kurutulmuş Biber
Kurutulmuş Domates
Kurutulmuş Mantar
Domates ve Domates Sosu
Soğan
Sarımsak
Havuç
Patates
Sıvıyağ ve Tereyağ
Tuz
Baharat
Bulgur

Yapılışı:
Soğan ve sarımsağı yağda kavurun. Domates ve domates sosunu da koyun. Minik doğranmış havuç ve patatesleri de ekleyerek devam edin karıştırmaya.
Sonra kurutulmuş gıdaları ilave edin ve güzelce kavurmaya devam edin.
En son aşamada az miktarda bulgur ekleyin çok yakışıyor, sonra da dilediğiniz gibi baharatlandırın.

Bu aşamada eve yayılan kokuyu anlatabilecek kelime ya da bir söz bulamadım:)))

Bu enfessss lezzeti hepinize öneririm. Şifa kaynağı ve son derece sağlıklı bu yemeği diyet yapanlar ya da yemesine içmesine dikkat edenler diyelim, çekinmeden tüketebilir:))) sizce de öyle durmuyor mu?



AFİYET ŞEKER VE ŞİFA OLSUN...


29 Mart 2016 Salı

BİZİM MUTFAKTA KAYNAYAN EZOGELİN ÇORBASI:)))



SİZ EZOGELİN ÇORBASINI EVİNİZDE NASIL YAPIYORSUNUZ?

Eğer bundan farklı tarzda yapanlar varsa, bence bu şekliyle de deneyin...Bu da Ezogelinin bizim mutfakta kaynayan hali:)

Malzemeler:
Mercimek
Kısırlık Bulgur
Su
Tuz
Tereyağ
Un
Salça
Baharatlar
Soğan
Sarımsak
Havuç
Patates


Yapılışı:
Öncelikle mercimek, patates ve havucu yeteri kadar suda yumuşayana kadar haşlayın.
Ayrı bir tavada çorbanın sosunu hazırlayın, çorbanın terbiyesi de diyebiliriz:) bunun için:
Soğan, salça ve unu yağda kavurun.
Tencerede kaynayan Çorbaya ilave edin. Tuz ve baharatları isteğe göre ekleyip lezzetini ayarlayın. 
En son bulguru ekleyin ve kaynatın. 
En güzeli bunu son aşamada süzgeçten geçirmektir. Ama bunu yapamayanlar blender da kullanabilir. 
Çorbamız hazır. Bol limonla şahane olacaktır...

AFİYET OLSUN...