15 Ocak 2016 Cuma

NEŞELİ SÜTLÜ İRMİK TOPLARI






Herkese Merhabalar ve Selamlar,


Sütlü İrmik Tatlısını şekillendirilerek top top daha keyifli ve farklı lezzetlerin elde edilmesi üzerine bir yazı paylaşacağım sizlerle...

Tek atımlık, lokum kıvamında çok ama çok leziz bir tarif:))

Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik (burada irmik miktarı önemli çünkü tatlıdan toplar yapılacağı için toparlanabilmesi adına ölçüye dikkat etmek gerekir)
1 vanilya
1 tatlı kaşığı ya da daha az tereyağ (lezzeti arttırmak için kullanılabilir ama isterseniz kullanmayın hiç bir eksiklik olmaz:))))

Sütlü İrmik Toplarını Neşelendirmek için;
  • Hindistan cevizine bulayarak
  • Parçalanmış ceviz, badem, fındık, fıstık gibi kuru yemişlere bulayarak
  • Kavrulmuş ve parçalanmış kadayıf ve ceviz, badem, fındık, fıstık tozu (hangi kombinasyon size uygunsa) karışımına bulayarak
farklı şekillerde servise sunabilirsiniz.


Yapılışı:
Tatlınızı hazırlayıp soğumaya bırakın. Toparlanmaya hazır olunca kaşık yardımıyla da alabilirsiniz elle de oluyor, top top şekiller vererek dışını dilediğiniz gibi süsleyin. Bu kadar pratik ve keyifli:))

Not: Topları yaparken yanınızda bir kasede su bulundurun ki arada elinizi suya batırıp ıslatarak şekil verirken kolaylık sağlayabilirsiniz kendinize:)) KOLAY GELSİN...















Her çeşidi bir ayrı güzel ve lezzetli oluyor inanın:)))


AFİYET OLSUN...






33 yorum:

  1. Merhabalar :)) Aramıza hoşgeldiniz. İrmik toplarınız çok lezzetli görünüyor.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Oya Hanımcım:)))

      Sil
  2. Merhabalar
    Bende hoşgeldiniz diyorum. Çok pratik harika bir tarif olmuş. Sık sık görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş:)) ben de bunu umuyorum, teşekkürler.
      Sizlerin de yüreğine sağlık yorumlar ve güzel dilekleriniz için...

      Sil
  3. Harika ve açıklamalı güzel bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık. Hem pratik hem lezzetli olanlardan. Kesinlikle denenebilecek bir tarif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğendiğinize çok ama çok sevindim.

      Sil
  4. Aramiza hosgeldin canim irmik toplari nefis gorunuyor ellerine saglik sevgilerimi biraktim.
    Www.ozguluntarifleri.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Benden de sevgiler😊

      Sil
  5. Bayılırım irmik toplarına. Çocuklar için de yemesi çok keyifli oluyor. Nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok keyiflidir:))
      Teşekkür ederim çok sağolun.

      Sil
  6. Çok pratik bir tarif muhakkak deneyeceğim, elimde kadayıfa var ona bulamayı düşünüyorum fikir için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de teşekkür ediyorum:))
      Kavrulmuş Kadayıf demiştim ama hatırlatma olarak, kullanırken biraz tereyağ ve az miktar şeker ile kavurmanızı öneririm, çok daha iyi sonuç alabilirsiniz.
      Kolay gelsin...

      Sil
  7. Aramıza hoşgeldin irmik topları güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. tatlı nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. nefiss olmuş.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sağolun:)
      Sevgiler...

      Sil
  10. Merhaba bu irmik toplarının ortasına çikolatalı minik süsler de koyuluyor ve çocuklar için çok çekici oluyor..
    Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım doğru, ben de bazen fındık, badem ya da fıstık batırıyorum ortalarına, hem şık hem leziz oluyorlar:)
      Teşekkürler.

      Sil
  11. Ellerinize sağlık, görüntüye diyecek bir şey yok. Tadı da eminim çok lezizdir. Sunum için çikolata soslu da ayrı bir hava katacaktır. Takipteyim bloğunu iadeyi ziyarete geldim. Birde ana sayfadan bu siteyi takip et butonuna tıklayarak takip edersen de sevinirim. Sevgiyle kalın. ;)

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, hoşgeldiniz:)
      Tabi ki görüşmek üzere...
      Sevgiler.

      Sil
  13. bayılırım ellerinize saglık :)

    YanıtlaSil
  14. Çok şirin olmuş bunlar bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar sevindim:)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  15. Bloğunuz hayırlı olsun, çok lezzetli bir tarife benziyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz:)
      Görüşmek üzere...

      Sil
  16. Çok güzel görünüyor.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Cok lezzetli görünüyor sütlü irmik topları. Elinize sağlık Fulya Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal Hanımcım Merhabalar, çok teşekkür ederim:)))

      Sil