19 Ocak 2016 Salı

SICACIK FAYDALI FİKİRLER









Merhaba Herkese,


Bugün sizlere, karlı ve soğuk kış günlerinde içimizi ısıtacak ve bize hoş anlar yaşatacak minik bazı dokunuşlardan bahsetmek istiyorum.

Günlük içtiğiniz çayları, her defa farklı şekillerde hazırlayarak kendinizi her gün farklı bir duyguya sokabilir ve şımartabilirsiniz:)) Kendinize zaman ayırın, önemseyin ve bu gibi sadece saniyelerinizi alacak bir uygulama ile kendinize özel tatlar yaratın derim:))) Mutluluğun tarifi çok basit aslında...





Belki alışkın değilsiniz ya da garip gelebilir tadını bilmeyenlere ama benim gerçekten faydasını gördüğüm ayrıca gayet keyifli bir fikir paylaşmak istedim. Belki de aynen benim gibi zaten rutinde kullandığınız şeyler, ama olsun günlük hayatında kullanmayan ya da daha önce denemeyen arkadaşlarımıza da hatırlatalım istedim:)

  • Normal siyah çay demlediğinizde, aldığınız açık taze bir bardak çaya 1 parça kabuk tarçın atabilirsiniz.
  • Aynı şekilde 1 adet tane karanfil kullanabilirsiniz.
  • Ayrıca, bunların ikisini aynı anda ekleyerek de tüketimi mümkün.

Not: Tarçın kabuğunun boyutu sizin damak tadınıza kalmış ama ben küçük parça kullanmanızı öneririm, ben öyle yapıyorum yetiyor. Sonuçta her şeyin fazlası hoş olmayan bir tat bırakır ya...
Tarçının tadı çayınızda baskın olmasın, ama aromasını sonradan sonradan verip, ağzımızda hoş bir tat ve aroma bıraksın isteriz. Tam da böyle oluyor:)

Bu tip farklı dokunuşları ada çayı, yeşil çay, kekik, ıhlamur vs ... çaylarda da kullanıyorum ben, gayet başarılı bir sonuç çıkıyor. Şunu söylemek isterim ki, burada bahsettiğim çayların hiç biri poşet ya da hazır paket çaylardan değil, tamamen TOROSLAR'dan (Güzel memleketim Antalya'dan) kendi topladığımız ürünlerdir.
Eğer sizin de imkanınız varsa, bunu yapın. Kendi ellerinizle toplayıp kurutarak kışa hazırladığınız, ürünlerin yerini ne tutabilir ki...

  • Özellikle ada çayına bir parça taze zencefil kökü ve yarım çay kaşığında bal ilave ederek tüketebilir ve bütün kışı rahat geçirebilirsiniz:))
  • Sütünüze de yine 1 çay kaşığı bal ile birlikte, çok az miktarda toz ya da kabuk tarçın ve eser miktarda (sütteki renk değişiminden, ne kadar etkili olduğunu göreceksiniz) toz zerdeçal ya da toz zencefil ilave ederek farklı bir süt hazırlayabilir, sağlıklı ve farklı tatlar yakalayabilirsiniz.
  • Ihlamur hazırlarken çay suyuna; birkaç tane çörek otu, kabuk tarçın, tane karanfil ekleyerek kaynatırsanız çok farklı bir lezzet ve harika bir sağlık kokusu elde edeceksiniz...





Bir de çayın yanında, bahçeden toplanarak tamamen doğal yollarla kurutulmuş kuru meyve çeşitleri varsa, tüketimi çok daha keyifli oluyor.



 



Tabi ki, bunlar benim çok hoşuma giden ve neredeyse her gün, (özellikle de kış akşamları iş dönüşü evde dinlenmeye çekildiğim anlarda) bir çeşidini uyguladığım tarifler.

Herkesin damak tadı farklıdır, buna saygı duyuyorum. Ben sadece sizlerle paylaşmak istedim. Belki benim gibi bu tarz tarifleri sevenler çıkar ve ben de fikir vermiş olurum diye düşündüm...



Sağlıklı Günler Dilerim:))



AFİYET OLSUN...




























10 yorum:

  1. Merhabalar, harika fikir olmuş. Kesinlikle denemek istediklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, Teşekkür ederim.
      Afiyet Şifa olsun:))

      Sil
  2. Tarçın kabuğunu azıcık kullanmakta fayda, yoksa acılaştırıyor. Tarçın kabuğunu arada bir ben de atıyorum sıcak içeceklerin içine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Zülal Hanım, dozunda kullanılması gereken çok güzel bir tat:)
      Teşekkürler.

      Sil
  3. Bu soğuk ve griple boğuşulan günler için çok güzel bir yazı olmuş.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sağolun:)

      Sil
  4. kısın ben de severek ıcıyorum bıtkı caylarını bunlardanda deneyeceğım sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşunuza gideceğini umarım:))
      Teşekkürler...

      Sil
  5. Grip salgını olan bugünlerde böyle doğal çayları içmek eminim, bünyemizi korumaya faydalı olacaktır. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, buna aynen katılıyorum:))
      Teşekkür ederim.

      Sil