14 Ocak 2016 Perşembe

SÜSLÜ KABAK TATLISI






Merhabalar, Sevgiler...

Hem çok kolay, pratik, uğraşsız yapabileceğiniz ve buna karşı bir o kadar da hafif, sağlıklı ve lezzetli tatlı tariflerim var sizlerle paylaşmak istediğim:)))) Bunlardan biri "KABAK TATLISI"...


Malzemeler:
1 kilo kabak (Ayıklanmış, dilimlenmiş ve iri kareler şeklinde doğranmış)
1 kilodan daha az miktarda toz şeker (şeker miktarı tamamen damak zevkine bağlıdır)
Çubuk tarçın
Tane karanfil

Süslemek için:
Ceviz, Badem, Fındık (tamamen damak zevkine bağlıdır)
Kavrulmuş fıstık (süper oluyor, kullanın bence)

Üzeri için alternatifler
Çifte Kavrulmuş Tahin (Tahini tatlınızın üzerine servis etmeden önce ince bir şekilde gezdirin, tadı inanılmaz olacak, ben çok ama çok yakıştırıyorum, mutlaka deneyin derim)
Tane Süt Kaymağı (Tatlıya tartışmasız yakışan bir lezzet de kaymak, bir parça kaymak ile servisi harika olacaktır.)

Yapılışı:
Akşamdan kabakları tencereye yerleştirin ve üzerine toz şekeri dökün, tencerenin kapağını kapatıp bir kenara koyun. Sabaha kadar şeker eriyerek suyunu salmış olacaktır, (Tarçın ve karanfil de işin çok önemli püf noktalarındandır) tencereyi orta dereceli ısıda pişmeye alın. Kabak suyunu çekene kadar pişirin. 
Tatlı soğuyunca servis tabağına alın ve tenceredeki şerbeti üzerine gezdirin. 
İri kıyılmış ceviz/badem/fıstık serpin üzerine. Ve servisi, isteğe göre kaymak eşliğinde ya da üzerine biraz tahin gezdirerek yapın.
MUHTEŞEMMMMM:))
Ben, ilk gün kaymakla, sonra tahinle ve en son da resimde gördüğünüz gibi kuru yemiş tozları eşliğinde ve karanfil tanesi ile süsleyerek servis yaptım.
Siz de kendi zevkinize göre hazırlayabilirsiniz.







AFİYET ŞEKER OLSUN...



16 yorum:

  1. merhaba fulya ziyaretin için teşekkürler paylaşimların gerçekten cok güzel ama bloğunun güzel bir ilgiye ihtiyacı var dilersen benim tasarım sayfamı gez ve bana dön gultasarim.blogspot.com gorusmek uzre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim o kadar naziksiniz ki, önerileriniz çok değerli benim için, en kısa zamanda bu konuya zaman ayıracağım, tekrar teşekkürler.
      Beni takip etmeye devam edin lütfen:))

      Sil
  2. Kabak tatlısının fırın haline bayılırım. Üzerine böyle ceviz, fındık serpince nefis oluyor. Tahini de denedim ve çok beğendim, artık öyle yapıyorum hep.
    Sizin de ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim sağol yorumun için, aynen katılıyorum sana fırın hali konusunda da:)

      Sil
  3. ziyaretin için tesekkür ederim canım.blogunu takipe almak istedim ama takip butonun yok.blogunda biraz düzenleme yaparsan çok güzel olur.naçizane fikrim tabiki.her zamn beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kontrol ederek gerekeni yapmaya çalışacağım, devam ederseniz takibe sevinirim:)) Dediğim gibi yeni de olduğum için sanırım eksikler var.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Merhaba Fulya hanım tarifleriniz çok güzel. Arkadaşların dediği gibi biraz siteyle ilgilenirseniz daha cezbedici olacaktır. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim size de. Kontrol edeceğim, devam ederseniz takibe sevinirim:))
      Sevgiler...

      Sil
  5. Fulyacim ellerine saglik herdaim sevdigim bir tatli cokda lezzetli gorunuyor afiyetler diliyorum canim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım keyfimiz ve neşemiz daim olur:))

      Sil
  7. Kabak tatlısını çok severim.. Çok güzel görünüyor..Tahin seven biri olarak tahinli sunumunu da çok merak ettim. Çok güzel olduğuna eminim. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Bu lezzetler, sizlerle birlikte ve paylaşımda olunca çok daha keyifli oluyor inanın:)))

      Sil
  8. merhaba fulya
    ellerine sağlık
    çok güzel tariflerin
    başarılar diliyorum.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,
      Ben henüz yeni sayılırım ama çok büyük keyif alıyorum bu şekilde paylaşımlardan ve özellikle de karşılığında sizlerden dönüş olunca çok daha keyif verici oluyor. Takip ve paylaşımlarımızın devamını umuyorum.
      Sevgiler...

      Sil