25 Ocak 2016 Pazartesi

TAHİNLİ DOLAMA ÇÖREK







Merhabalar,

Bugün sizlerle şöyle sarıp sarmalanan, tahinli, dolamalı, elinizle kopara kopara yemekten zevk alacağınız:))) bir çörek tarifi paylaşmak istiyorum. Görüntüsü lezzetini ele veriyor diye düşünüyorum ben, bakalım siz beğenecek misiniz?



Malzemeler:
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un
Tuz
2 yemek kaşığı şeker
Yarım paket maya

İç Malzemesi:
Tahin
Şeker
Haşhaş

Yapılışı:
Yumuşacık hazırlanan hamurdan eşit büyüklüklerde kopararak bezeler yapın. 
5 adet çıkıyor bu ölçüden. Siz malzemeleri dilediğiniz kadar eşit oranda artırabilir ve daha fazla miktarda çörek hazırlayabilirsiniz.




Bu bezeleri tek tek açarak aralarına tahin, haşhaş, şeker karışımından sürün. Ve hamurları üst üste koyun.  




Yuvarlak haldeki kat kat tahinle sıvamış olduğunuz bu süper şeyi:)))))) dilim dilim kesin.




Her bir dilimi alıp kendi ekseni etrafında burgu yaparmış gibi kıvırın. 
Resimdeki görüntüyü elde etmek üzere, tepsinin ortasından başlayarak bu kıvrımları sarmal olacak şekilde, ortadan dışarıya doğru sara sara yerleştirin.





Fırına verin ve resimde görüldüğü gibi çöreği, tahinin sebep olduğu esmer bir görünüm alana kadar pişirin.





"Tahinli Dolama Çörek" sunuma BOMBA gibi hazır:)))))





Bu arada, Ablama kocaman sevgiler, onun da ellerine sağlık demeden geçmeyeyim istedim:)



AFİYET OLSUN...





4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sağolun:)

      Sil
  2. Ben tahini çok severim. Bu yüzden bu tarifi mutlaka denemeliyim.:)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Küçüklüğümden beri ben de tahin düşkünü biri olarak, size hak veriyorum:)) Umarım büyük keyif alırsınız...

      Sil