8 Şubat 2016 Pazartesi

BOL VİTAMİNLİ MEVSİM SALATASI






Merhabalar,

Hafta sonu kendime hazırladığım keyifli bir ara öğün, televizyon karşısında çerez gibi tüketilebilen, çok pratik, çok lezzetli ve en önemlisi çok sağlıklı bir salatayı paylaşmak isterim sizinle. 

..."Bol Vitaminli Mevsim Salata"... 





Bu salata, çay saatlerinde, yemek sofralarında, hafif ara öğün seçeneği olarak, hatta spor sonrası tüketilebilecek vitaminli ve son derece sağlıklı bir yemek...


Malzemeler:
Bulgur
Su
Tuz
Karabiber
Pul Biber
Tatlı domates sosu
Acı biber sosu
Havuç
Kırmızı biber
Yeşil biber
Karnıbahar
Marul
Tere
Maydanoz
Dereotu
Roka
Ceviz, fındık, fıstık
Nar ekşisi
Sirke
Limon
Çörek otu


Yapılışı:
Tamamen salata hazırlar gibi düşünün. Evde ne varsa, dolabı açarak elime gelen ve canımın o an salataya koymak istediği her şeyi aldım ve bir vitamin karışımı hazırladım:)))

Sadece yarım çay bardağı bulguru sıcak suyla ıslatıp tuz ve baharatları ekledim, tatlı domates sosu ve acı biber sosu ile bunu karıştırdım. 
Yeşillik, salatalık ve sebzelerin hepsini istediğim gibi doğradım (küçük küçük ve eşit parçalar halinde olması tabi ki hoş olur) ve bunları buluşturdum. 
Salataya çok yakışan ceviz, fındık, fıstık parçalarını da ekledim. 
Sosu için; nar ekşisi, limon suyu, sirke ilave ettim.
Güzelce harmanladım ve servise hazır hale getirdim...





En son üzerine süs olarak da kullanabilirsiniz çok güzel görünüyor, ağza geldiğinde çıtlatmak da benim hoşuma gidiyor, çörek otu ekleyebilirsiniz.






AFİYET OLSUN, SAĞLIKLI GÜNLER...



14 yorum:

  1. Salatanın her türlüsüne bayılan ben için harika bir seçenek.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık , bayılırım salataya:)

    YanıtlaSil
  3. Salatasiz bir sofra dusunemem :) Harika olmus, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, ne güzel bir alışkanlık:)
      Teşekkürler...

      Sil
  4. Oldukça doyurucu ve zengin bir salata tarifi.
    Elinize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Gerçekten öyle, kullandığım malzemelerin miktarları tek başına o kadar komik ki, hepsi bir araya gelince dağ gibi bir salata oldu:)))
      Bereketli de...

      Sil
  5. Bu salata bir ara öğün gibi olmuş, doyurucu. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Aynen, çok amaçlı alternatif bir tarif.
      Sevgiler...

      Sil
  6. Merhaba.Hem saglıklı,hem doyurucu hemde lezzetli bir salata olmuş.Elinize saglık.

    YanıtlaSil
  7. Harika bir salata hemde çok sağlıklı, elinize sağlık.

    YanıtlaSil