11 Şubat 2016 Perşembe

ÇITIR MISIR EKMEĞİ






Mis Gibi Yağmur Kokulu Bir Günden Herkese Merhabalar,

Böyle yağışlı günlerde güne süper bir şekilde başlamak için, içimizi ısıtacak sıcacık bir bardak çayın yanında, dumanı üstünde el yakan mis gibi bir tarif geliyor şimdi...

"MISIR EKMEĞİ"






Bizim alt komşumuz Karadenizli ve mısır ekmeği yapımında çok ama çok başarılıdır sağolsun. Ben ondan yedim ilk olarak ve tadı gerçekten süper, biliyor bu işi:)))

Ben de bugün sizlerle bu harika lezzeti paylaşmak istedim. Fırından yeni çıkmış dumanı üstünde, el yakan çıtır çıtır bir ekmek MISIR EKMEĞİ...


Malzemeler:
Mısır unu
Tereyağ
Sıvı yağ
Tuz
Şeker
Süt
Sıcak su
Kabartma tozu/Karbonat


Yapılışı:
Malzemeler tamamen göz kararıdır, tam ölçü yok burada ama isteyenler için yaparken ölçü kullanıp sizlere de aktarabilirim.
Tüm malzemeyle güzel bir hamur elde ediyor ve fırında pişiriyoruz. Hepsi bu kadar.

***Önemli olan noktalar; 
Bu tarifte sıcak su kullanılmalıdır (Mısır ununu eritebilmek adına).
Yağını biraz bol kullanmalısınız (Yağı ne kadar gösterirseniz o kadar lezzetli oluyor).
Gerçekten benim övdüğüm ve tadına  doyamadığım tarifte yağ biraz bol kullanılıyor ne yazık ki:)) ama yapacak bir şey yok...
Yoğun kıvamlı akıcı olmayan bir hamur olmalıdır (Yuvarlak bir ekmek şeklini verebilmelisiniz).
2-3 cm kalınlığında bir ekmek hazırlayın (ki içinin pişmesinde sorun yaşanmasın).
Hamurun üzerine çizikler atabilirsiniz, şekli pişince güzel oluyor.
Yüksek ısıda 180-200 derece gibi, 35-40 dk. pişirin.

Pişer pişmez fırından alınan ekmeğin dışında çok sert bir kabuğu oluyor kıtır kıtır ve bence bu şekilde yemek (kemirmek:))) çok zevkli, içi de o kadar yumuşak ki anlatamam pamuk gibi bir dokusu var, kelimeler yetmez buna, galiba çoooook seviyorum ben:) Herkes denemeli...






Mısır Ekmeği Tüketiminin;
İster kahvaltıda domates, salatalık, peynir, zeytin, reçel, tahin, bal,... eşliğinde, ister yemek sofralarınızda güzel bir salata yanında, ister çay saatlerinde, ister de bir fincan kahve yanında her şekilde keyifli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca, yoğurtla da çok iyi gidiyor hatırlatmak isterim. Benim sık sık yaparak tükettiğim, acılı bir yoğurt sosu vardır, böyle bir yoğurtla bu ekmeğin yenmesi çok keyiflidir, öneririm.






AFİYETLER OLSUN...


6 yorum:

  1. nice post =)
    follow for follow via gfc, g+ and instagram?
    have a nice day.
    xoxo

    http://freaky-like-gnui.blogspot.de/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Marisa,
      I don't have instagram account. You can follow me through facebook and google +
      I expect you to constantly visit my blog at. Please continue to follow me.
      I'm so glad for your visit and Thank you...
      I'm coming your blog.
      of love:)))

      Sil
  2. ahh ne zaman bizim yemekleri görsem kokusunu burnumda alıyorum :) eline sağlık çok da sağlıklıdır mısır ekmeği yoğurda doğrayıp yer bizimkiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, yoğurtla birlikte güzel olduğuna denediğim için eminim:)))
      Teşekkürler...

      Sil
  3. Merhabalar,
    İadeyi ziyarete geldim :)
    ben de takibe aldım sizi,
    mısır ekmeğini çok severim, ellerinize sağlık...
    tekrar görüşmek dileğiyle,
    sevgiler..

    YanıtlaSil