17 Şubat 2016 Çarşamba

ÇOCUKLUK DEĞERLERİMİZ:)))







Merhabalar,

Bu yazımda, benim birebir yaşadığım ve tadına vardığım bazı eski çocukluk değerlerimizden ve ne yazık ki yeni nesilde çok da fazla rastlamadığım şeylerden bahsetmek istedim...

Hani ben de pek eski nesil sayılmam (1987 doğumluyum:))) ama yine de şimdiki zamana baktığımda benim dönemim ve o dönem çocukluklar bambaşkaydı diyebiliyorum. Farklı bir dünya adeta...

Yeni nesil konusunda, işin bildiğiniz o klasik taraflarına hiç girmek istemiyorum, "Teknoloji"....gibi...

Benim üstünde durmak ve bugün sırf içimden geldiği için sizlerle paylaşmak istediğim, hani bazı eski değerler vardır ya, eski filmlerde görünce içimizin gittiği, gözlerimizin açıldığı, anılarımızın canlandığı, gülümseyerek hatırladığımız tatlar...

Benim çocukluğum gerçekten çok doğal ve özgür geçti ki bundan çok memnunum. Yaz tatilinin bir kısmını ailesiyle birlikte köyünde geçiren, doğal hayatı bilen, hayvanları tanıyan ve seven, tozla toprakla oynayan, çamurdan pasta yapan, bahçeye girip en taze meyve ve sebzeleri kendi eliyle toplayan ve bunları tüketen,... bir çocuk işte...
Şu an etrafımda gördüğüm yeni nesil çocuklar gibi; yetinmeyi bilmeyen, mutlu olamayan, ne istediğini tam olarak bilmeyen, gereksiz şeyleri düşünerek kafasını başka başka şeylere yoran, tabiri caizse üzerine vazife olmayan işlere karışan bir çocuk değil yani...
Bütün bunlarla birlikte saf, temiz ve çocuk kafalı...

Büyümese miydim acaba hiç!!!:)))

Tüm bu küçük detayların insana çok fazla şey kazandırdığına inanırım ben:) bunu görebiliyorum da...


Eski çocukluklar dedim ya, işte benim şuan aklıma gelen ve en çok hoşuma giden bazı değerlerimiz, eminim kendinizden minicik de olsa bir parça bulacaksınız burada:)))
*mutfağa girmekten zevk alan,
*yemek yaparken annesini seyreden,
*poğaça hamuru yoğurmak için can atan,
*kurabiyeleri yuvarlayan,
*kek kalıbının dibini sıyıran,
*annesi börek sararken yufkaların en çilli kısımlarını çiğ çiğ yemek üzere yürüten,
*fırının başında dakika sayan,
*hatta en çok buna gülüyorum ben; bulaşık yıkamak uğruna kardeşiyle/ablasıyla tartışan,
*komşunun yeni doğan bebeğini görmek ve kucaklamak için zaman kollayan ve bu bebeklerin kalan mamalarını yiyen,
*çamurdan pasta. çörek yapan,
*oyununu tamamen hayal gücüyle kendi kuran, evin içine çadır kuran,
*desenli peçete, güzel şekilli poşet, kokulu ve desenli kağıt koleksiyonu yapan,
*ramazan ayında, küçük olmamıza rağmen oruç tutmak için can atan, sahura kalkmayı macera olarak gören ve zevkle uyanan, iftar topunun atılışını da dört gözle bekleyen, (nedense, küçükken bize hep baştan, ortadan ve sondan oruç tutturulurdu:))))) ÇOCUKLUK...

*oyunlarımız vardı meşhur mesela; ip/lastik atlardık, evcilik oynardık ama çok gerçekçi olurdu bunlar:))), yakan top, istop, 5 taş, 9 taş için takımlar kurardık...
*tombala vardı oynardık özel günlerde mesela,
*kızma birader unutamadığım çekişmeli bir oyundur,
*gazetede verilen dantel modellerini ve yemek tariflerini annelerimiz için kesip biriktirmeler,
*gazete kuponu toplama ve buradan kazanılan hediyeler,
*okullar açılınca en heyecanlı kısmı okul alışverişi ve sonrasında en iyisi olsun diye, oturup ailecek bir günü harcadığımız "Kitap Kaplama" işi:))) kaplık seçimi de ayrı keyifti ama...
*yaz aylarında, hafta sonları gidilecek piknik için akşamdan yapılan hazırlıklar...börek, çörek, kek, kurabiye, poğaçalar,....annemin kahvaltı için hazırladığı ve piknik sepetimizin olmazsa olmazı, minik minik kavanozlara koyduğu reçeller.

*Bir de eskiden soba yakıldığını hatırlıyorum ve nasıl bir zevktir bu ufff:) Üzerinde sabah kahvaltısı için ekmekler kızartılır, yarma kestaneler patlatılır, kumpir kıvamında patatesler közlenir, leblebi olmak üzere nohutlar kavrulur ve çilli çilli leblebiler yapılır ve daha bir çok şey...

Şunu söylemek isterim ki, şehirde yaşayıp hala soba keyfini arada yaşayabilen çooook şanslı insanlardan biriyim:))) Soba üzerinde tıngırdayan çayın tadını ve keyfini hiç bir çaya değişmem:)




Umarım içimden gelen bu yazım, sizin de hoşunuza gider ve aynen bende olduğu gibi, bunları hatırlayınca sizin de yüzünüzde güzel bir gülümsemeye sebep olabilmişimdir:) 

Kim bilir bizlerden yaşça büyüklerimizin de nice eğlenceli ve keyifli anıları vardır. Annemle babamın bize sık sık anlattıkları süper anıları vardır mesela.


SAHİP OLDUĞUMUZ DEĞERLERİ UNUTMAMALI VE BUNLARA SAHİP ÇIKARAK GELECEĞE DE AKTARMALI:) 

MUTLU GÜNLER DİLERİM...





8 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsınız gerçekten gülümsetti benide çamurdan yapılanları okur okumaz gözümün önüne geldi o anlar ne kadar güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. Harikasın , şimdikiler bunları bilmedikleri gibi bir de imkansızlıklara şikayet ederler.

    YanıtlaSil
  3. gaiba hepsini yaptım en çokda gazetelerden kestiğim tarifler bide evde çadır kurmaca kardeşimle :) hepsi aklıma geldi yazıyı okuyunca gülümsettin kocaman sevgiler :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl sevindim anlatamam, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  4. Merhaba iadeyi ziyarete geldim çok güzel ben de takibe alıyorum görüşmek üzere

    YanıtlaSil