18 Şubat 2016 Perşembe

ÇÖREK OTLU PEYNİRLİ PRATİK DOMATES SOS





Merhabalar,

Şimdi sizlere örnek vereceğim tarzda tarifler keşfedip denemeyi, hazırlamayı ve en çok beğendiklerimi de paylaşmayı seviyorum:) 

Bilinmeyen bir tat değil aslında bu (BU SADECE BİR DOMATES PİŞİRMESİ) ama gerçekten dakikalar içinde hazır oluyor ve insanı mutlu etmeye yetecek kadar keyifli bence. 

Ayrıca gerçekten tüm uzmanların bir önerisidir bu, çok çok sağlıklı olduğunu herkes biliyor olmalı. Hadi şimdi tarife geçelim:)

BU ÇOK PRATİK BİR DOMATES SOSU... 

"ÇÖREK OTLU PEYNİRLİ PRATİK DOMATES SOS"




Malzemeler:
Domates (doğrayın ya da rendeleyin fark etmez)
Peynir (ben burada tulum peyniri kullandım ama beyaz peynir veya lor peynir de olur)
Çörek otu
Karabiber
Pul biber


Hazırlanışı:
Malzemelerin hepsini pişirmeniz yeterli. Ben peynir olduğu için tuz katmadım, siz isterseniz olabilir. Ayrıca, zerre kadar toz şeker ilave edebilirsiniz, bu da benden püf:) lezzeti kat kat arttırmaya yardımcıdır bu!
Siz de katkıda bulunabilirsiniz, yani istediğiniz malzemeler ekleyebilirsiniz buna, ucu açıktır...

Menemeni andıran bu tarifte tuz, yumurta ve yağ olmaması tam da diyet yapanlar için harika olacaktır:) Ayrıca inanın tadı hiç de aratmıyor menemeni. Yavan da olmadı, Yumurta yerine zeytin kullandım ben, üzerine süs için kullandığım gibi içine de kullanabilirsiniz. Uzmanlar der ya: 8-10 zeytin = 1 yumurta :))))))




Pişmiş domates benim her zaman bayıldığım bir tattır. Bu sebeple çok sevdim bunu. Hatta yanına çavdar ekmeğimi de almıştım ki, bir kaşık alınca sostan bir solukta bittiğini gördüm. Sanırım ekmekle bu nefis sosun tadını bastırmak istemedim, tüm yoğunluğu ile sade olarak tüketmeyi tercih ettim, ama eminim ki ekmek üstüne sürülerek de çok harika bir kahvaltılık ya da çay saati tarifi olacaktır.


Düşündüm de bunu; 
*Pizza sosu olarak
*Ekmek üstü sürmelik
*Poğaçalarla birlikte kahvaltılık olarak
*Kısır ve mercimek köftesi gibi tariflerin sunumunda üzerine sos olarak
*Çeşitli Salataların sosu olarak
*Makarna ve Pilav üzeri soslar için
*Patates kızartması yapınca yanında sunmak için
*Köftelerin üzerine sos olarak
.............kullanabiliriz:)))




Sizlerle de paylaşmak istediğim bu tarifi umarım beğenirsiniz ve bu anlık zevkle siz de buluşursunuz...

Hayal gücünüze her zaman güvenin ve cesaretli olun derim ben, tüm yaşamınız boyunca:)))

KOLAY GELSİN, AFİYET OLSUN...


18 yorum:

  1. Kahvaltıda çok güzel olur. Elinize saglk

    YanıtlaSil
  2. Kahvaltıda ya da atıştırmalık öğüünlerde hoş olur bu sos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gayet hafif:)
      Teşekkür ederim...

      Sil
  3. Wow! Patates yanında düşününce bir yutkundum :) Harika olur gerçekten de çoğu şeyle birlikte. Deneyeceğim bunu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      Gerçekten lezzeti de müthiş oldu, daha yerken sizlerle paylaştım inanın o derece:)))

      Sil
  4. Kahvaltılık farklı bir sos olmuş ellerinize sağlık çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, hem zeytin hem peynir tam bir kahvaltı sunumu için. ..
      Teşekkür ederim.

      Sil
  5. degısık bır sos olmus deneyecegım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  6. Domates sosunu bayılırım bana çörekotlu hiç denememiştim farklı bir tarif olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar hoş bunları sizlerden duymak:) teşekürler.

      Sil
  7. Kahvaltı için harika bir sos. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ben geldiiim :)sizi takipteyim tarifler harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz:))
      Memnun oldum çok teşekkür ederim.

      Sil