26 Şubat 2016 Cuma

EV YAPIMI KUSKUS İLE KOLAY SÜT ÇORBASI





Merhabalar,

Bildiğiniz en pratik ve en az malzemeli çorba tarifiniz hangisi acaba düşündünüz mü hiç?
Benimki  sadece 2 malzeme:)))

Şimdi sizlere bir süt çorbasından bahsedeceğim, kuskuslu bir süt çorbası bu, hem de ev yapımı kuskus ile yapılıyor.
Vereceğim bu tarifte eksik ya da unuttuğum bir şey olduğunu düşünebilirsiniz ama doğrudur malzemeler bu kadar:)))





Pratik olmanın harika yolları... Evde hazırlayacağınız kuskus hamurlarını kavanoza koymanız ve ihtiyaç duyduğunuzda hazır hazır çıkarmanız ne keyif verici ama değil mi? Aynen ev eriştesi, kesme makarnalar, çorbalıklar, soslar, reçeller, turşular,....gibi hazır elinizin altında oluyor her zaman.
Ev hanımı olmak ve bu bahsettiklerimi yapıyor olmak ne kutsal bir meslek:)))

Şimdi Çorbamıza Gelelim:))

Malzemeler:
Süt
Ev ve El Yapımı Kuskus
Tuz





Yapılışı:
Kuskus hamurlarını bir miktar suda sadece  2 dk. kadar haşlamaya alarak yumuşatın. Sonra sütü ekleyip pişirin . Tuz ayarı damak tadınıza kalmıştır. Sevis ederken de karabiber çok yakışıyor.
Ben pul biber de kullanırım ama acıyı çok sevdiğim için...

Eğer ev yapımı kuskus nasıl yapılıyor derseniz:
Un, su, tuz ile hazırlanan hamur ovalanarak çok minik parçalar haline getiriliyor ya da elekten geçirme yoluyla da yapılabilir, hepsi bu.





O kadar yumuşak ki bebek çorbası ya da maması kıvamında ve bir o kadar da rahatlatıcı, besleyici ve doyurucu...




Zamanı kısıtlı olanlar için ayrıca harika bir tarif. Denemelisiniz tavsiye ediyorum:)))


Afiyet Olsun...




16 yorum:

  1. Ben kuskus tarifine daha çok odaklandım sanırım, elekten geçirmek? Hamuru değil mi? Bak bunu da yaparım ben! İst.da kurumaz ama dolapta veya buzlukta saklanır sanki :)
    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharat da var bak ama hile yapmışsın :D
      Yağ koymadın değil mi?

      Sil
    2. un su tuz ile oldukça sert bir hamur yapın, bunu elekten geçirin sürterek, sert olduğu için hamur pıtır pıtır dökülecek:)
      Sonra bunu kurutmaya bırakmanız gerekir aslında kışlık hazırlık yaparken böyledir. Ama bizler de şehir ortamında, daha pratik ve imkanlar dahilinde yöntemler bulabiliriz tabi ki... eğer hazırda el yapımı kurutulmuş kuskus yoksa, yaptığınız pıtır hamurları fırınlayın, şöyle bir kurumaya yakın olsun. Tamamdır:)))

      Sil
    3. "Dağınık Anne":)))) yağ yok bunda, bir de baharat tamamen benim çorba kasemde idi:)) Annem hiç atmıyor, ben bir acı düşkünüyüm de:)))))
      Sevgiler...

      Sil
    4. Fırınlamak harika fikir! Benim miniğe de yediririm ben bunu :) Çok teşekkürler fikir için!
      Hehe :) Madem öyle affettim o zaman ;D Bence de baharat yakışır bu tarife.. Biraz da yağ fena olmaz sanki ;) Hayalgücümüze bağlı olarak :)

      Sil
    5. Harikaaa:)))
      Görüşmek üzere, sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık hemen mutfağa gidiuorum ve yapacağım bakalım nasıl olacak .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şipşak olur, Teşekkürler "siyah kuğu":)))

      Sil
  3. Hazır kuskusla yaptım ben üzerine salça ve yağı kavurup gezirdimmm hmm harikasın canım bu lezzetle tanıştırdın beni anneciğinede selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan size nasıl mutlu olduğumu anlatamam:)))
      Harikasınız ayrıca, sizin gibi arkadaşlar edindiğim için çok keyifli hissediyorum:)))
      Selamınızı da iletirim... Sevgiler...

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, oldukça değişik bir tarif, farklı bi çorba yapıyordum bulgur ile ama bu daha pratik, bunu da deneyeceğim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da iyi bir uygulama:)
      Teşekkürler. ..

      Sil
  5. Ellerinize sağlık,çok güzel bir tarif.Paylaşım için teşekkürler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, hoşgeldiniz:)))

      Sil
  6. Merhaba sevgili Fulya ancak gelebildim beni mazur göreceğine eminim canım Bu gece bloğumda geriye gidip gelen eski yorumları okurken gördüm güzel yorumunu ve geri dönüş için bloğuna geldim .Ne güzelmiş bloğun sıcacık içten bayıldım.Ev kuskusu bir kere Erzurum'dan gelmişti o ne lezzetli bir yiyecekti hala tadı damağımdadır unutamadım.Şehir ortamında bana göre oldukça zordur hele İstanbul'un nemli ikliminden dolayı neredeyse imkansız gibi geliyor bana.Paylaşımın için çok teşekkürler eline emeğine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum:)
      Aynen öyle, bizde de fırsatımız oldukça tabi ki, Antalya'ya köyümüze gittiğimiz zaman bu tarz hazırlıklar yapılır. Burada çok da mümkün değil ama, dediğim gibi bulunduğumuz şartları düşünerek çözümler üretmeye çalışıyoruz artık bizler de :)))
      Sevgiler...

      Sil