5 Şubat 2016 Cuma

İKİ KATLI SÜTLÜ TATLI






Merhabalar,

Bugün sizlere çok klasik ama lezzetli, çok hafif ve tatlı krizlerini güzelce bastıracak ev yapımı sağlıklı bir tatlı/pasta tarifi vereceğim. Buna yalancı tavuk göğsü diyenler de var.






Benim tarifimin ismi ise, "İKİ KATLI SÜTLÜ TATLI" ya da  "İKİ RENKLİ SÜTLÜ PASTA" da diyebiliriz...

Bunun sebebini malzemelerden anlayacaksınız diye düşünüyorum:)))





Beyaz renkli vanilyalı muhallebi için Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 vanilya
2 yemek kaşığı tere yağı (ben margarin kullanmamaya özen gösteriyorum)

Siyah renkli kakaolu sos için Malzemeler: 
(Üstünün sosu az miktarda hazırlandığı için ve tamamen o an ki el ayarıyla yapılmış olduğundan, bunun ölçüsü sizin yapmak istediğiniz kadar olabilir)
Süt
Kakao
Toz şeker
Buğday nişastası

Taban için:
Kadayıf parçaları
Ceviz, fıstık, fındık parçaları
Hindistan cevizi

Üzerinin süsü için:
Ceviz parçaları (istediğiniz kuru yemişler eklenebilir)
Hindistan cevizi

Yapılışı:
Pastamızın ya da tatlımızın tabanı için, benim tariflerimde çok sık rastlamış olmalısınız, neredeyse tüm sütlü tatlı tariflerimde kullandığım özel bir karışım vardır...Kavrulmuş kadayıf parçaları, hindistan cevizi ve ceviz, fıstık, fındık parçalarından oluşan bir karışımı, tatlının tabanına serin (incecik bir tabaka yeterli).

Sonra, ilk kat için beyaz muhallebiyi hazırlayın, dökün, bu biraz soğurken,üstünün sosunu da hazırlayın. Sonrasında sosu tatlının üzerine dökün.





Ceviz parçaları ve hindistan cevizi ile süsleyerek tatlıyı servise hazır hale getirin.





Soğuyan tatlımızı dolaba kaldırıp dinlenmeye alalım. Tatlılar dolapta dinlendikçe lezzetleri artıyor. Eğer mümkünse, bir gün evvelden hazırlayıp ertesi günü servis edin. Böylece dinlenen tatlılar daha enfes oluyor...




Benim dilimlemiş olduğum tatlım, bir fincan kahve ve yanında kuş lokumu ile sunumu da böyle:)))





AFİYET OLSUN....




10 yorum:

  1. Tariflerini çok beğendim sitemde bloglara özel çekiliş yapılıyoruz katılırsan sevinim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ne güzel tabi katılmak isterim:)
      Görüşmek üzere....

      Sil
  2. Mmm çok severim böyle hafif tatlıları, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, afiyetler olsun:)))

      Sil
  3. Merhabalar :) Tatli cok guzel gorunuyor, sutlu tatlilari her zaman daha cok sevmisimdir :) Ellerinize saglik, sizi hemen takibe aldim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum çok mutlu oldum:)
      Sevgiler...

      Sil
  4. sütlü tatlılar her zaman favorimdir. Sizin tatlınızda hem hafif hemde kolay çok beğendim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aynen, pratik ve çok lezzetli oluyor, ayrıca biraz daha masum tatlılar:)))
      Sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba, oktay usta yemek tarifleri olarak sitemizde geniş kapsamlı bir tarif yarışması düzenliyoruz. Sizde katılmak isterseniz kendinize ait olan tariflerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz.
    http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/p/tarif-gonder.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve siteyi inceleyeceğim, katılmak isterim, teşekkür ederim:)

      Sil