18 Şubat 2016 Perşembe

KABAKLI ve TAHİN SOSLU TATLI BÖREK





Merhabalar,

Güne, çıtır çıtır görünümüyle ve şüphe edilemeyecek tadıyla;

CEVİZLİ FINDIKLI FISTIKLI KABAKLI ve TAHİN SOSLU TATLI BÖREK,
KISACA HARİKA BİR ÇÖREK:))) 

diyerek başlayalım...




Bu börek son zamanlarda çok sık yapılıyor, ben de çok rastladım. Sadece kabak ile yapılıyor genelde, ama ben size tahin soslu olanını ve bu tarz yapımını kesinlikle tavsiye ediyorum. Bir daha zaten peşini bırakmayacağınıza neredeyse eminim:)))

Malzemeler:
1 adet yufka
2 dilim kabak rendesi
2-3 yemek kaşığı tahin
2-3 yemek kaşığı toz şeker
2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
2-3 yemek kaşığı ceviz, fındık, fıstık






NOT:
Burada, ölçüler sizin damak zevkinize bağlıdır. Şöyle ki, tahini, kuru yemişi ya da kabak tadını ne kadar sevdiğinize göre değişir... Bol malzemeli olsun isterseniz miktarları daha fazla tutun, ama şunu söylemem gerek ki, bu börekte iç malzemesi bol olsun da güzel olsun diye bir klasik yoktur!!!
Çok malzeme kullanmak bu börekte daha kötü sonuç almanıza sebep olabilir, büzgülü bir yapısı olduğundan aşırıya kaçmamak önemli, iç malzeme taşabilir ya da fazla yoğun bir tat, ağır durabilir bu börekte...

Yapılışı:
Yufkayı tezgahın üzerine serin. Bütün yufkanın üzerine sırasıyla; sıvı yağı gezdirin, tahini gezdirin, kabak rendesini serin, toz şekeri serperek eşit dağıtın, ceviz, fındık, fıstık serpin.
Doldurduğunuz yufkayı ucundan başlayarak, pile şeklinde büzgü yapıp tepsiye dizin.
Tepsiye dizdiğiniz böreğinizin üzerine isteğe göre toz şeker serpebilir, fırça ile yağ sürebilirsiniz.
Susam ve haşhaşla da süsleyebilirsiniz. Bu sefer benim böreğimin üzeri sade:)))

Şimdi pişirmeye hazır...





Fırında üzeri kızarana kadar pişirin,


 


ve dilimleyip sıcak sıcak servis edin...







Çok pratik olduğunu söyleyebilirim, şöyle ki annem son dönemlerde aniden haber veren misafirlerine hazırladığı normal tuzlu böreklerinin yanında, alternatif olarak bu tatlı böreği de yapıyor, o derece kolay ve pratik:))) LEZZETİNE İSE SÖZ BULAMIYORUM...

Umarım siz de beğenirsiniz:)


AFİYET OLSUN...




12 yorum:

  1. eminim çok lezzetli olmuştur... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. offf bu nası bişi yaaa. bi deeee bloguma da hoşgeldiniiiz aramıza daaaa görüşürüz yineeee hep birlikte keyifli blog günlerimiz olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar hoş, memnun oldum:)
      Teşekkür ederim, görüşmek üzere...

      Sil
  3. Kaba tayini çok yakıştırdım ben de tatlısında kullanırım şöyle bol kaymak üzerine tahin gezdirip üstünede ceviz eminim ki bu tarifte çok şahane olmuştur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediginiz gibi yakışıyor fazlasıyla:))
      Teşekkürler.

      Sil
  4. Tahinliyse mutlaka denemeliyim..:) Tahini çok seviyorum. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde gerçekten tavsiye ederim, tahini seven herkes bayılır buna:) Teşekkürler...

      Sil
  5. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor, tahinli de ayrı güzel olmuştur...
    sevgiler...

    YanıtlaSil