1 Şubat 2016 Pazartesi

KALLAVİ FİNCAN KAHVE...






Yeni bir ay ve yeni bir haftaya Merhaba:)


Yepyeni bir ay ve hafta başlangıcı madem, mis kokulu türk kahvesi ile merhaba demek istedim:)
 KALLAVİ FİNCAN KAHVE...


kahve


Sık duyduğum fakat, gerçek anlamını kısa bir zaman önce araştırıp öğrendiğim bir söz "KALLAVİ"'yi sizlerle de paylaşmak istiyorum. Biliyorsunuzdur belki ama yine de benim gibi kelimenin kökenini yeni öğrenecek arkadaşlarım olabilir diye düşündüm. 

Hoşuma giden ve beni gerçekten mutlu eden bir edinim oldu bu bilgi, neden bilmiyorum:)) Bu nedenle, sayfamda sizlerle de paylaşmak istedim.


Kallavi, Osmanlı Döneminde vezir ve sadrazamların giydikleri üstü koni biçimine yakın, telli ve süslemeli bir çeşit yüksek yapılı kavuk anlamını taşıyormuş. Bu sebepledir ki kallavi çok iri, kocaman anlamına da geliyor. 
Buradan yola çıkarak, "Kallavi Fincan" tabiri ise, iri ve kulpsuz fincan demekmiş.
İşte kocaman anlamında kullanılan bu kelime, "Kallavi Bir Fincan Kahve" ifadesiyle günümüzde karşımıza çıkıyor.






Yanında lokumuyla bol köpüklü kallavi bir fincan kahve yudumlarken, sevdiklerimizle birlikte sohbet etmek ne de keyiflidir ama:)))


Kahve Tadında Keyifli ve Mutlu Günler...


Sevgiler.





6 yorum:

  1. Afiyet olsun bu güzel bilgi için teşekkürler
    yaseminlemutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Bol köpüklüde olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sağolun Emel Hanım:)

      Sil
  3. Afiyetle :)) Ferah kahveleriniz olsun ,Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:))
      Hep birlikte...

      Sil