22 Şubat 2016 Pazartesi

KIZARMIŞ FIRIN SÜTLAÇ






Merhabalar,

Sütlü tatlı sevenler (ya da benim gibi sütlü tatlı düşkünü olanlar da diyebilirim:))) ....
SÜTLAÇ hayranı olanlar ... veeeeee deeeee SÜTLACINI fırınlanmış sevenler için...


NAR GİBİ KIZARMIŞ FIRIN SÜTLAÇ... 





Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı  toz şeker
1 çay bardağı pirinç (ben pilav gibi sırf pirinçten oluşan sütlacı sevmiyorum, bu sebeple tam dolu bile değil bu bardak yani hafif esik olabilir, siz de damak zevkinize göre ayarlayın derim:))))
Pirinci haşlamak için su
1 tatlı kaşığı nişasta (kıvam bağlamak için kullanılır)
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çimdik tuz!!!



Hazırlanışı:
Aslında aynen normal sütlaç yapımı için gereken malzemeler ve yapılışıdır tarif. 
Tek fark, Fırın Sütlaç için biraz daha az pirinç kullanmalısınız!! Bu da çok önemlidir. 
Bir de, fırına vermeden önce yumurta ile nişastalı karışımdan hazırlayıp tatlıların üzerine gezdirin, kızarıp bu nar gibi görüntüyü kazanmaları için...




Aynen ben gibi, "Benim Sütlacım En Yanığından Olsun" diyenlere:))) gelsin bu...




Sütlaç yerken özellikle de Fırın Sütlaç ise yediğiniz üzerine bolca iri parçalanmış fındık dökmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, görüntüsü zaten bitiriyor lezzeti de aynen öyle, "bu nasıl bir şeydir!!!" dedirten bir sunum oluyor:))) 


AFİYET ŞEKER OLSUN...




12 yorum:

  1. Şu sütlacın içine pirinç koymak şart mı ;)) pirinç yüzünden bu enfes taddan mahrum kalıyorum . Pirinç sevmiyorummmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok az olsun isteyenlerdenim ya da hiç:))) sütlü tatlıları seviyorum çünkü, hamur değil:)))
      Katılıyorum size aslında:))

      Sil
  2. Ay çok güzel canım çekti iyi ki hamile falan değilim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok hoşsunuz, teşekkür ederim:)

      Sil
  3. blogunuz çok şirin ve leziz... bende beklerim...

    http://soslubadem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, Çok sevindim, tabi ki gelirim:)
      Görüşmek üzere...

      Sil
  4. Sütlacı çok sevmeme rağmen fırın sütlacı hiç yapmamıştım. Bu tarif vesile olacak..:) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın yan yana olunca hangisini tercih edeceğinizi bilemezsiniz... ikisi de ayrı şahane:))
      Teşekkürler...

      Sil
  5. Sütlaçın en sevdiğim hali ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir tercih sizinki de:)))
      Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Fulyacım tarifi aldım. Haftasonu birde fırında nar gibi kızarmışını yapacağım..ellerine sağlık.. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız:)
      İnşallah çok güzel yapacaksınız buna eminim:)))
      Sevgiler.

      Sil