14 Şubat 2016 Pazar

LORLU PIRASA KAVURMASI




Merhabalar ve Sevgiler,

Birçok çeşit börek vardır, hem iç harcı hem de yapılışı ve sunumu açısından farklılık gösteren.
Azınlığın tükettiği bir börek çeşidi vardır ya, PIRASALI BÖREK, ama ben eminim ki, bilinmediği ve denenmediği için daha nadir yapılıyor bu... Aslında harkadır...

Hatta kısaca bir anımı anlatayım size;
Aynı gün ve aynı ortamda, Pırasalı Böreği ikram ettiğim ve sever misin? diye sorduğum iki arkadaşımdan biri, pırasalı böreği hiç duymadığını ve tatmadığını söyledi. Yani sevip sevmediğini bile bilmiyordu, ama denedi. Arkadaşlarımdan diğeri ise pırasayı sevmediğini ve bu yüzden de pırasalı börek kesinlikle yemediğini söyledi. Fakat ben bunun farklı olduğunu söyleyince:) denemek istedi.
Sonuçta ikisi de bayıldı, ilk kez ve çok da beğenerek yemiş oldular:))))

Tabi benim o anki hislerim ve aldığım keyfi anlatamam:)   

İşte şimdi sizlerle, diğerlerine nazaran daha farklı sayılabilecek "Börek Harcı" tarifimi paylaşacağım
"LORLU PIRASA KAVURMASI"...



Daha evvel, "KUŞ ÜZÜMLÜ PIRASA SOTE" tarifimi paylaşmıştım sizlerle, işte bu iki tarif kardeştir:)))

Lor Peynirli Pırasa Kavurması için Malzemeler:
Pırasa
Soğan
Sıvıyağ
Havuç
Pirinç
Kuş Üzümü (çok büyük bir tat katıyor, mutlaka deneyin)
Tuz
Pul biber
Karabiber
Lor Peyniri (soteleme işlemi sona erince en son loru ilave edin)





BÖREK HARCIMIZ HAZIR...

Sotelenmiş bu karışımı ben çok sevdiğim için bu şekilde bile tüketiyorum ve çok da lezzetli bir yemek yerine geçiyor kimi zaman:)


BU TARİFLE DİLEDİĞİNİZ ŞEKİLDE BÖREK HAZIRLAYABİLİRSİNİZ:
GÜL BÖREK
DOLAMA BÖREK
KOL BÖREĞİ
TEKLİ SARMA BÖREK
SUYA ATILAN BÖREK
TAVA BÖREĞİ
GÖZLEME
TEPSİ BÖREĞİ



KOLAY GELSİN, AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder