17 Şubat 2016 Çarşamba

PIRASA SOTELİ SULU BÖREK






Merhabalar,

Bu sabah da, içimizi açacak, biraz da iştah kabartan, LOKUM GİBİ YUMUŞAK, PUF PUF KABARIK, NEFİS PIRASALI BÖREK' lerimi, taptaze sıcacık yeni resimleriyle paylaşıyorum sizlerle...


Daha evvel PIRASALI BÖREK için iç malzemesinin tarifini ayrıntılı vermiştim sizlere, işte bunu kullanıyoruz...









Malzemeler:
Yufka

İç Malzeme:
"LORLU PIRASA KAVURMASI" yazımdaki iç malzemedir:

Lor Peynirli Pırasa Kavurması için Malzemeler:
Pırasa
Soğan
Sıvıyağ
Havuç
Pirinç
Kuş Üzümü (çok büyük bir tat katıyor, mutlaka deneyin)
Tuz
Pul biber
Karabiber
Lor Peyniri (soteleme işlemi sona erince en son loru ilave edin)

Yapılışı:
Hazır yufkayı tezgaha serin, üzerine sıvı yağ ve su karışımı sürün, ikinci yufkayı da üzerine serin, dilim dilim kesin. İç harcı her dilime koyun ve sıkı olmayacak şekilde hafif gevşek olacak şekilde sarın. Börekleri suya batırıp çıkararak tepsiye dizin, üzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu ya da isteğe göre haşhaş ve susam serpilebilir.







Fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirin ve el yakan bu sıcacık enfes börekleri tüm sevdiklerinize sevgiyle servis edin:)))






AFİYETLER OLSUN...





4 yorum:

  1. bayılırım elinize sağlık hafta sonu deneyeceğim, bu arada bloğunuzu takibe aldım sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, görüşmek üzere:)))

      Sil
  2. Ellerinize sağlık fulya hanım, sayfanızı takibe aldım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz:))

      Sil