27 Şubat 2016 Cumartesi

PORTAKALLI İÇLİ ISLAK KURABİYE





Merhabalar,

Yeni tanıştığım harika bir tarif var ki, bu benim yeni denemem ve yepyeni bir lezzet benim açımdan. Televizyon yemek programlarından bir tanesinde annem seyretmiş, çok beğenmiş ve tarifini almış. Biz de hemen deneyelim dedik, iyi de yapmışız, o neydi öyle!!!
Hemen tarif defterime kaydettim bunu...

Hiç vakit kaybetmeden de sizlerle paylaşayım istedim:))))

Aslında buna benzer şerbetli cevizli bir tatlı paylaşımım olmuştu sayfamda daha evvel, buna benzer diyebilirim ama sadece andırıyor, çok farklı bir lezzet bu, çünkü portakal suyu ile hazırlanıyor ve bu sebeple de şahane bir aromaya sahip.






PORTAKALLI TATLI olarak anılıyor ve içi cevizle doldurulan bomba gibi bir ıslak kurabiye...

Malzemeler: (Bu ölçüden, 38-40 adet çıkarabilirsiniz)
1 su bardağı sıvı yağ
3-4 su bardağı un
1 su bardağı portakal suyu
1/2 portakal kabuğu rendesi
1 vanilya
1 tutam tuz

İç Malzemesi:
Ceviz
Tarçın
Toz şeker

Şerbeti:
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su




Yapılışı:
Hamur malzemelerinden güzel bir kurabiye hamur hazırlayın.
Hamurdan küçük toplar kopararak açın ve içine hazırladığınız iç malzemesinden koyun göz ayarı ile. İç malzemesini bol tutun derim ben, bizimkiler epey okkalı oldular dolu dolu ama gerçekten BOMBA:)))





İç malzemeyi koyduktan sonra kapatarak yuvarlayın. Tepsiye dizin ve pişirin, üzeri pembe olması yeterlidir.




Fırından çıkan kurabiyeleri sıcakken, kaynatıp soğutarak hazırladığınız su+şeker karışımı ile hazırlanan şerbete atın, bekletmeden sadece batırın ve çıkarın o kadar, sonra da servis tabağına alın.





1 tanesi zaten yetişkin bir birey için doyurucu ve yeteri kadar enerji verici oluyor inanın:)))

Bence tatlı ihtiyacımızı giderecek, o kadar da zararlı olmayan ve sonuçta ev yapımı bir enerji kaynağı:) Benim gibi fazla kilo sorunu olmamasına rağmen yaşam tarzı olarak her yediğine dikkat edenler ve herkes:))) bunu rahatlıkla tüketebilir diye düşünüyorum ben:)))

Tadına bakın ve bu tatlı hakkında gereken yoruma siz karar verin...




Afiyetler Olsun...





6 yorum:

  1. Mis kokusunu duyar gibiyim.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok samimi söyliyim ben de kokusuna bittim. Ağzınıza alırken gelen portakal aroması anlatılamaz, gerçekten herkes bunu tatsın isterim:))))
      Çok teşekkürler...

      Sil
  2. Portakallı her şeye bayılıyorum.Kurabiye de çok güzel olmuş.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık Fulya hanım. ceviz portakal ve ıslak kurabiye nefis olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Gerçekten deneyin bunları: 3. ıslak kurabiye tarifim bu.
      kakaolu, pekmezli ve Portakallı diye...sayfamda var.
      Harika oluyorlar:))))
      Tatmanızı isterim...sevgiler:)

      Sil