31 Mart 2016 Perşembe

DOĞADAN... ŞİFA, SAĞLIK, SÜSLEME...


Selam Dostlar,
Doğadan gelen bazı mucizeler vardır hani, bana göre bunlardan biri çam ağaçları ve o şirin mi şirin kozalakları...
Çam ağaçlarının sağlığa ne kadar faydalı olduğunu bilmeyen yoktur, oksijeni doyasıya içinize çekebileceğiniz harika ortamlar yaratırlar bizler için, bu canlara rastladığımız anda faydalanmalıyız bence...
Bizim köyümüz ve yaylamızda bol bol vardır. Havası da bu sebeple bambaşkadır, hemen hissettirir içinde insanın o kıpırtıyı:))))
Eeeéee TOROSLAR:)))))

İşte bunlar tatilde topladığımız kozalaklar...
Kapalı olanları, küçük büyük her boyda olanları, açılmış olanları,... her çeşitini ve özelliktekini bulabilirsiniz.

Ben oldum olası bunlara ilgiliyim ve toplamayı severim, eskiden pikniğe çok giderdik ailece ve sabah erkenden benim ilk işim, geceden kalma nemli topraklara basa basa o tertemiz havayı ciğerlerimde depo etmek, yürüyüş ve ağaçların dallarını artık terk etmiş olan kozalakları toplamak olurdu:)))) dalından koparamayacak kadar çok seviyorum onları:) yaa cidden hatırladım şuan ve bilemiyorum:((( sayenizde çok güzel anılarımı da hatırlamış ve duygulanmış oluyorum ben biliyor musunuz:) bunu da araya sıkıştırmadan geçmeyeyim:)

Eveeeeet ne yapabiliriz bakalım bu sevimli şeyleri...
Biz renkli ve simli kalemlerle süsleyip dekor olarak da kullanıyoruz. Görüntüleri çok hoş oluyor.


Salonda yemek masasının üzerini süslemek için de annemin en sevdiği şeylerden biridir bunlar...




Kozalakların bambaşka bir kullanımından da bahsetmek istedim bugün. Geçen yaz Antalya'da evimizin hemen önünde yetişen çam ağacının cinsi gereği minicik kozalakları olmuştu, balkondan sarkarak bir kaç tane topladım ve duymuş olduğum bir tarifi denemek üzere işe koyuldum. Tamamen sağlık için elimi uzattım onlara:( dalından ayrıldığı anda içimden kopanları tanımlayamam size:(

Öksürük, nefes darlığı gibi rahatsızlıklara çok iyi geldiğini duymuştum bunun. Allahın mucizelerinden işte ne kadar hoş, iyi ki varlar...

Hazırlık:
Kozalakları güzel güzel yıkadıktan sonra havanda dövdüm ve hakiki köy balımızdan ekledim. Bunu macun kıvamında bir karışım olana kadar iyice karıştırdım. Cam kavanoza koyarak her sabah 1 çay kaşığı yedim. O sıralar geçmeyen bir öksürük vardı bende. Gerçekten faydasını net bir şekilde gördüm.
Olur ya bu gibi bir durumla karşılaşırsanız aklınızda olsun dedim.

 Doğaya her zaman hayranlığım vardır zaten ama böyle zamanlarda katlanıyor işte:)))))

TEŞEKKÜRLER...

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM:)



19 yorum:

  1. Doğa her türlü şifayı sunuyor bize de kıymetini bilen kim.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel anlatmışsınız. Fakat uzun bir süredir özellikle çam tozu ve polenlerine alerjin var. Oldukça kötü bir durum :) Benim yerime de derin bir nefes çekin o harika çam kokulu ağaçların içerisinde :))

    YanıtlaSil
  3. "çok güzel bir yazı ben bunların kokusuna bayılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miss kokarlar gerçekten:)))
      Teşekkürler. ..

      Sil
  4. Her şeyin şifası gerçekten doğada, kozalakların da bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Çok mucizevi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar sanslıyız değil mi, şükretmeliyiz:))))

      Sil
  5. Bunu hiç duymamıştım demek sağlığa da faydalıymış! :) Kozalakların yeri benim için ayrıdır, gelin çiçeğimdiler benim :)

    YanıtlaSil
  6. Çam kokusu nasıl bir güzel kokusu o mis gibi. Bayılırım ben çam kokusuna.
    Anlattığınız tarifde bir aklımızin bir köşesine kayıt ettik. Umarım lazım olmaz. Ama yinede bulunsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çam kokusu nasıl bir güzel kokusu o mis gibi. Bayılırım ben çam kokusuna.
    Anlattığınız tarifde bir aklımızin bir köşesine kayıt ettik. Umarım lazım olmaz. Ama yinede bulunsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız kimseye gerekmesin ama gerçekten faydalı...
      Teşekkürler...

      Sil
  8. Ne güzel bir dusunce bayıldım.Senden çok guzel şeyler öğrenmeye devam ediyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy canım ne mutlu bana:)))
      Teşekkürler...

      Sil
  9. Kozalakları çok severim, şık da dekor oluyor ama son verdiğin tarifi ilk defa duydum ki, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim gerçekten faydalı olmak mutlu ediyor:)))
      Teşekkürler...

      Sil