15 Mart 2016 Salı

NEDİR BU SİHİRLİ KARIŞIM? - CEVAP:)))




Geçen hafta hatırlarsanız size;

Resimde gördüğünüz gibi büyük bir tencerede hazırlanan ve kaynatılan karışım nedir sizce? 
diye sormuştum...




*Bu nedir? 
*Hangi amaçlarla ve nerelerde kullanabilir? 
*Mutfakta nasıl daha farklı lezzetlere imza atılır?

Sorularına birlikte yanıt bulacağız demiştik...

GELELİM YANITA...

Hani kalabalık bir davetten ve 80 kişilik nohutlu pilav yaptığımızdan bahsetmiştim ya, işte bu nohutlu pilava eşlik eden "TAVUK için HAŞLAMA SUYU" bu. Yine aynı sayıda kişi için tabi bu kadar fazla olmasının sebebi. Tavuklar bu suda haşlandığı zaman tadına nasıl farklı bir tat ve aroma geldiğini tahmin edemezsiniz. 

Sizin ayarlayacağınız ya da ihtiyacınız kadar suya resimde de gördüğünüz üzere;
Soğan, Havuç, Tane Karabiber, Defne Yaprağı ekleyerek kaynatın, bu suda tavuklar haşlansın. 
Sonrasında bu tavuk suyunu pilav yaparken de kullanabilirsiniz, süper bir tat oluyor.
Çorbalarda da bu suyu kullanabilir çeşitli lezzetlerde çorbalar hazırlayabilirsiniz. 
Küçük küçük kaplarda derin dondurucuya koyup hazır çorbalık tabletler yerine bunları kullanabilirsiniz.

KOLAY GELSİN... 




20 yorum:

  1. Aynı şekilde bende hazırlayıp buzluğa atıyorum. Çorba ya da pilavlara ayrı bir lezzet katıyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik, sağlıklı ve tam da mutfakta başarılı hanımları çağrıştıran bir çözüm bence, tebrikler...
      Kendim evli olmadığım için annemi ve sizleri tebrik ediyorum şuan için:)))

      Sil
  2. Çok güzel ya tadını bilirim. Yemeğe tat kattığı da yadsınamaz bir gerçek. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ah sonunda :) süper fikir tabi ya daha güzel olur böyle. teşekkürler fulyacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, ne demek:)))

      Sil
  4. Deneyeceğim :)) teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) ne mutlu katkım olduysa:)))
      Sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba :)
    Davet edersiniz de gelmez miyim, gelirim elbette:)

    Nazlı'nın bebekliğinde ben de aynı şekilde buz kalıplarında dondurur yaptığım çorbasına koyardım..

    Ellerinize sağlık..

    O zaman hadi çayınızı alıp gelsenize mutfağıma bakın tatlımız da var hem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar hoooşşşşş geldiniz:)))
      Teşekkürler, inanın şuan iş yerimdeyim ve yeni demlenmiş çayım var, keşke ikram edebilsem siz de:)))
      Sevgiler...

      Sil
    2. O zaman ben tatlımı alıp geleyim :)

      Sil
    3. :)))))))) Çok iyyiii. .....

      Sil
  6. Emeğinize sağlık... Deneyeyim ben de... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değer gerçekten:)))))
      Sevgiler...

      Sil
  7. Ellerinize sağlık güzel bir aroma katıyor afiyetle sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık güzel bir aroma katıyor afiyetle sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de size selamlar ve sevgilerrr:)))))))

      Sil
  9. emeğinize sağlık . benimde yaptığım yöntemlerden

    YanıtlaSil