3 Mart 2016 Perşembe

PİRİNÇ PİLAVI YAPARKEN...



Merhabalar,
Bugün de sizlere Pirinç Pilavı yaparken dikkat edebileceğimiz bazı noktalardan bahsetmek istedim. Çoğunuzun bildiği şeyler belki, hatta daha iyi fikirleri olanlar da mutlaka vardır bu konuda eminim, ama ben tekrar hatırlatmak istedim hepinize.
Bir de bu püf noktalarını ve kritik bazı bilgileri hiç bilmeyenler de olabilir diye düşündüm, yeni evliler, bekarlar, öğrenciler,... gibi.  
Umarım faydalı da olur:)



 

PİRİNÇ PİLAVI YAPARKEN...
  • Pirincin kalitesi, kullanılan diğer malzemeler, suyun miktarı ve ocağın ateş ayarı gibi noktalara özen göstererek, tane tane pilav pişirmeniz mümkün...
  • Öncelikle, Pirinç aldığınız yer belli olsun ve aldığınız pirincin kalitesi iyi olsun. Bu şekilde, belli bir ölçünüz olacak ve her sefer pilavınız aynı kıvamda ve lezzette olacaktır. Çünkü her pirinç cinsine göre farklı miktarda su çeker. Böylelikle, pilav tutturamama derdiniz de ortadan kalkacaktır.
  • Pirinci güzelce yıkayın ve suyunun tamamen sarkması için izin verin.
  • Pilav yaparken tereyağı + sıvı yağ karışımı kullanmak ve pirinci yağ ile güzelce kavurmak önemli.
  • Pilavı pişme süresi boyunca karıştırmamaya dikkat. 
  • Pilavı kesinlikle ezici hareketlerle döndürmemek ve pirinçleri kırmamak gerek.
  • Pilav suyuna ekleyeceğiniz limon suyu, pirinçlerin rengini açarak pilavın daha beyaz ve parlak olmasını sağlayacaktır.
  • Pilava bir küp şeker ilave edebilirsiniz.
  • Pişirme sona erdiğinde, tencerenin üzerine kağıt havlu koyabilir ve kapağı kağıt mendillerin üzerine kapatabilirsiniz. Pilav dinlenirken, kağıt mendiller istenmeyen fazla buharı içine çekecek ve pilava geçmesini engelleyecektir.

Sonrasında ise, Tane Tane Enfes Pilavınızı istediğiniz gibi afiyetle yeme zamanı:))) 
Örneğin;




AFİYET OLSUN...


NOT: Önümüzdeki günlerde 70 kişilik yemekli bir organizasyonumuz olacak. Bu kocaman topluluk için yaptığımız hazırlıkları ve pilavı da sizlerle paylaşmayı düşünüyorum:)))
SEVGİLER...



23 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK YAVRUM GAYET HOŞ VE NEFİS BİR BLOG OLUŞTURUYORSUN.YOLUN AÇIK OLSUN..ZİYARET ETMİŞSİN :)ÇOK MEMNUN KALDIM ...ÜYE OLDUM İADEYİ ZİYARETTE BULUNMAK İSTEDİM BENDE:)SEVGİLERİMLE KALIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ne kadar tatlı şeyler yazmışsınız, ben de çok mutlu oldum:)
      Saygılar...

      Sil
  2. Merhaba, fulya hanım çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Çokta güzel anlatmışsınız tane tane. :) Pirinç pilavı en kolaymış gibi görünür ama en zorudur aslında diye düşünüyorum. Bu arada sizi mimledim bir bakın isterseniz :)sevgilerimle

    http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/03/kisisel-blog-yazarlari-ne-dusunuyor-ben_3.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy çok heyecanlandım ben şimdi:)))))
      Teşekkür ederim. Hemen bakıcam:) Çocuklar gibi sevindim inanın...
      Sevgiler...

      Sil
    2. Zehra Hanım.cmm tekrar sayfanıza uğradım ve yazınızı okudum, bu arada inşallah güzel günler çok yakınınızdadır demek istedim size:)
      Mutlu, neşe dolu ve sağlıklı günler olsun dilerim hepimize:)
      Bir de, bu soruları cevaplayıp, benim sayfamda da paylaşmam yeterli midir, ben de sizin gibi çok yeni sayılırım da:)))
      Teşekkürler tekrar...

      Sil
  3. Elinize sağlık Fulya hanimcim... Ben de Gönen'liyim bizim oradan tarlalarımızdan gelir hep pirincimiz... ben de sizin püf noktalarınız gibi yapiyorum yıllardır hakketen de güzel olur pilavlarım sevgilerSelma'nın Organik Mutfağı

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık Fulya hanimcim... Ben de Gönen'liyim bizim oradan tarlalarımızdan gelir hep pirincimiz... ben de sizin püf noktalarınız gibi yapiyorum yıllardır hakketen de güzel olur pilavlarım sevgilerSelma'nın Organik Mutfağı

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık Fulya hanimcim... Ben de Gönen'liyim bizim oradan tarlalarımızdan gelir hep pirincimiz... ben de sizin püf noktalarınız gibi yapiyorum yıllardır hakketen de güzel olur pilavlarım sevgilerSelma'nın Organik Mutfağı

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık Fulya hanimcim... Ben de Gönen'liyim bizim oradan tarlalarımızdan gelir hep pirincimiz... ben de sizin püf noktalarınız gibi yapiyorum yıllardır hakketen de güzel olur pilavlarım sevgilerSelma'nın Organik Mutfağı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Selma Hanım, ellerinize sağlık sizin de:)))
      Sevgiler...

      Sil
  7. bir kadın pilavı güzel yapıyorsa yemeklerin hepsini güzel yapar diye bir sözvar :) püf noktalar için çok teşekkürler ellerine sağlık harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de katılıyorum bu söze:)
      Pilav konusunda hedefim annem gibi olmak:))))) o biraz zor ama neden olmasın:)
      Güzel yorumlar için de ağzınıza sağlık...
      Sevgiler.

      Sil
  8. Çok özür diliyorum defalarca aynı yorumu gondermiş telefonum silemedim kusuruma bakmayın<a href="http://selmakemalyildirim.blogspot.com>Selma'nın Organik Mutfağı</a>

    YanıtlaSil
  9. Çok özür diliyorum defalarca aynı yorumu gondermiş telefonum silemedim kusuruma bakmayın<a href="http://selmakemalyildirim.blogspot.com>Selma'nın Organik Mutfağı</a>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek olur mu, anladım ben zaten hepimizin başımıza gelebilen şeyler:)))
      Sorun yok:)

      Sil
  10. ellerine sağlık, ne güzel anlatmışsın püf noktaları, pilava bayılırım ve fena canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım:)) Teşekkür ederim.
      Bu arada sayfada size bir sorum vardı:))) Blog tasarımı ile ilgili.
      Görüşmek üzere...

      Sil
  11. ellerine sağlık güzel görünüyor tarifini deneyeceğim bazen tutturamadığım olur ve pilavım ya lapa yada sert kalabiliyor. paylaşımın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, ben teşekkür ederim hosgeldinizzz:)))

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Sağolasııın:)))) Teşekkürler canım. ..

      Sil
  13. Şu pirinç bulgur olmaz mı yaaaa ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı hiç, olur bal gibi olur hem de. Ben de katılmıyor değilim size:)))
      Sevgiler...

      Sil