1 Nisan 2016 Cuma

SİZ YEMEK SEÇER MİSİNİZ?




Merhabalar,


Siz yemek seçer misiniz? Hangi yemekleri seviyorsunuz ve sevmiyorsunuz acaba...

Sevmediğiniz yemekleri sevmeme ya da bazı gıdaları tüketmeme sebebinizi hiç düşündünüz mü? 

Belki de nefret ettiğiniz yemeğin en lezzetli halini denemek hiç nasip olmamıştır size. Belki yemiş olduğunuz yemek, o günün talihsizliği olarak kötü haliyle karşınıza çıkmıştır. Belki de sizin kötü bir günümüze rastlamıştır. Bence onlara bir şans daha vermelisiniz:)

*Kimi et, kimi sebze ağırlıklı beslenir,
*Kimi bamyadan özellikle de görüntüsünden nefret ederken kimisi güzelce yapılınca parmaklarını yer,
*Kimi kerevizi tüketmeyi geçin kokusuna dahi gelemezken kimisi özellikle yapraklarını koklamak için can atar,
*Pırasa da neymiş gereksiz diyenler olabilir,
*Patlıcanla bir türlü barışamayanlardan olabilirsiniz,
*Eti zorla çiğneyip yutmaya çalışanlar var, 
*Kimi yaz kış dört mevsim çorbasız sofraya oturmazken kimisi hiç çorba aramaz menüde,

...Bunlar sadece bir kaç örnek...


BEN;
Çok şükür hiç yemek seçmem aklınıza gelen özellikle de tüm meyve ve sebzeleri her türlü yerim, sadece kırmızı et düşkünü değilim, ama yerim az da olsa:)
Mutfakta süper bir anne olunca yemek seçmek mümkün olmuyor ki:))) bu iyi mi yoksa kötü mü bilemiyorum çünkü, çoğu kez dışarda yemem gerekirse aç kalıyorum:((( itiraf ediyorum:)))

SİZE GELELİM;
Sizler nelerden hoşlanıyor, neleri görmeye bile tahammül edemiyorsunuz acaba?
Belki de yemeğin yapılış yöntemini değiştirebilir ve yepyeni bir alışkanlık kazanabilirsiniz.
Ben bu yazımda,  üstü kapanmış birtakım şeyleri açığa çıkarmayı istedim. Belki de bloğumda benim ya da bir başka arkadaşımızın vereceği ufacık bir fikir bile sizin dargın olduğunuz yemeklerle aranızı düzeltmenizi sağlar, ne dersiniz:)))))

Mesela Pırasa sevmeyen çoktur, ben bayılırım ama...
Bu nasıl yenmez yaa:))))



Yoksa Enginar yiyemiyor musunuz? Tadı garip mi geliyor?
Kesinlikle bu görüntüyü elde etmeli ve bunu denemelisiniz:)))



Bu yemeklerin tarif ve yapılışlarını da ayrıntılı olarak aktaracağım sizlere önümüzdeki yazılarımda...

AĞZINIZIN TADI VE NEŞENİZ BOL OLSUN...

32 yorum:

  1. Merhaba,düşündüm de çok yemek seçmiyorum galiba.Zeytinyağlı pırasaya da bayılırım.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. bende yemek seçmem ama evdekilerin hiçbiri yemiyor hepsini yapamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin işiniz zormus, bugun ne yapsam diye bir kat fazla dusunuyorsunuzdur:( kolay gelsin
      Teşekkürler:)))

      Sil
  3. Çocukluğumdan beri hiç yemek seçmem anneciğim sağolsun çok söylerdi kızım hiç aç kalmaz taşı bulsa yer diye :)) sebzelerde özellikle baştacımdır, evde de şimdilik yemek seçen olmadığı için her türlü tarifi deneyebiliyorum :)
    sizinde ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhhh mis harikasınız:))))
      Teşekkürler

      Sil
  4. Ben malesef yemek edenlerdenim, cogu sunu da yiyemiyorum., Soğan, sarımsak, maydanoz hiçbirini sevmiyorum yiyemiyorum. :( İlişkisini de normal ini de :( sevmemek yiyememek kötü şey, kimseye yemeğe godemiyorsun, falan acayip zorluğu war

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok doğru bu sıkıntılı bir durum:( hep nasıl olur da sevilmez ki bu diyor insan kendi sevdiklerinden için:)))
      Ama elde değil sanırım :)))
      Teşekkürler...

      Sil
  5. ben de pek yemek seçmem. Eskiden annelerimiz bizi öyle alıştırdı. Evde ne pişerse o yenirdi .
    Ama ciğer, süt, pirinç pilavı ile yollarımızı ayıralı epey zaman oldu.
    Bu sıralar sağlıklı beslenmek zorunda olduğum için çoğu şeyi yemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigris cmmm bu da farklı bir durum, zorunlu kalıp yememek durumunda olmak da kötü:( ama sağlık olsun diyelim:)))
      dikkat etmek lazım tabi sağlık için gerekirse Seçici olmalı:))
      Teşekkürler. ...

      Sil
  6. Ne yazık ki içinde et olan yemekleri yiyemiyorum :(( Ama sebze olsun candan olsun pırasa, brokoli, kereviz seve seve yerim :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzeler ahhh sebzeler......
      Benim için de 1 numaralar:))
      Supersin nnn,
      bu et yememe durumu da başlıca dert:)) yerim ama az, bilirim yani:))))
      Teşekkürler...

      Sil
  7. Bende yemek seçmem ,ön yargılı değilimdir değişik lezzetleri mutlaka tatmaktan yanayım :) zeytinyağlılar harika görünüyor ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet o halde siz de şahane bir örneksiniz:))))
      Teşekkürler...

      Sil
  8. Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer ne seçicem direk dalarım bak yine acıktımmm :D

    YanıtlaSil
  9. enginara bayılırım benn :) sağlıklı her şeyi severimmm :) ne güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, sahiden önemli bir yemek misss:)
      Teşekkürler...

      Sil
  10. nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Sebze yemeklerinin hepsine bayılırım balığıda çok severim ama et yemiyorum hiç sevmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebze ve Balık ohhh super valla ben de eti hiç aramam hiç aklıma bile gelmiyor:)))

      Sil
  12. Evet ben de bekarken yemek seçerdim. Mesela nohut gibi. Fakat evlendikten sonra özelliklede çocuk sahibi olduktan sonra ayırt etmeyi bıraktım. Örnek olmamız gerek değil mi çocuklarımıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel hn cmmm, valla cins şeyleri seçmek tamam da duyduğumda şaşırdığım şeyler oluyor:) mesela kuru fasulye sevmeyen nasıl olur diyor insan, nohut da öyle geldi bana:)) olabiliyor da tabi ki, ama su an süper bir örnek olmuşsunuz:)))
      İşte annelik! harikasınız:))) sevgiler...

      Sil
  13. Ah ah! Güzel bir konu. Yemek seçiyorum ben de maalesef. Aslında eskiden daha çok seçerdim. Çoğu sebzeyi, yeşil fasulye, patlıcan, bamya, pırasa, kereviz gibi, yemezdim. Hiç bir sakatat türünü de yemem. Şimdilerde sebzelerle barıştım. Ancak sakatatlar konusunda değişemiyorum.
    Zeytinyağlı pırasayı da enginarı da çok severim. Dikkatimi çekti fotoğrafta, sanırım pırasada kuş üzümü de var. Çok yakışmış olmalı. Hiç denemedik biz öyle, ama denemek lazım.
    Ellerinize sağlık, iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz cimmm sebzelerle barışman harikaaa:) ben de sakatat yemem sadece aynen:)))
      Pırasada kesinlikle kuş üzümü kullanmalısınız, bildim bileli bu tarz yapardı annem çok nefis bir tat...
      Teşekkürler canım yorum için:)))

      Sil
  14. çok şükür hiç seçmiyorum yemek. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte adına yakışır bir tavır, Demirkadın:)))))
      Sevgiler...

      Sil
  15. Birçok annenin derdine değinmişsiniz. Benim de oğlum çok yemek seçiyor. Sizin de dediğiniz gibi değişik alternatiflerini deniyorum. Bazı sebzelerde henüz başarıya ulaşamadım. Tariflerinizi merakla bekliyorum. olur ya, belki de bu zinciri kırarız, sevdikleri ŞEKLİ BULURUZ.
    Sevgiyle kalın...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa çok iyi olur:) inşallah bir gün seve seve tüm sebzelerden yerler...
      Tarifleri mutlaka yazıcam, Pırasada kus üzümü var mesela kendimi bildim bileli bu yemeğe biter misssss:)))))
      Sevgiler...

      Sil
  16. ben seçiyorum sanırım.:)) sakatatların hiç birini yemem.birde mantarı yemem.ama sebzeyi hiç ayırt etmem.her sebzeyi yerim.sanırım etle aram pek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaayyyyy burada bir tek mantar için ayrı düşüyoruz diğer konularda aynı fikirdeyim sizinle, ama mantarı deneyin zaten başlasanız arkası gelecek:)
      Ablam hiç sevmezdi mantarı ama şimdi arası çok iyi:))))
      Soteleyin bence en hoş öyle ya da fırına verin kaşarlı ohhh miss:)))
      Sevgiler...

      Sil